Dambesök

Vi har haft trevligt besök här i några dagar av Helena från kennel Mixangels med sin helt underbara tricolortik Blinka. Två kalasbra parningar fick vi till, det känns alltid toppen när hundarna är sunda och fixar det hela på egen hand med endast lite "hållhjälp" från oss tvåbenta. Nu är det bara att vänta och hoppas på att det ger resultat. Många fina små flickor vill vi att det ska bli ;)


Bilden tagen i starkt solljus så de kisar rätt ordentligt. Men jag lovar, båda två har stora, vackra ögon.

Morris har ju inte riktig kläm på detta med brudar än, han övar visserligen friskt på morsan Maya men förstod inte de båda andra killarnas entusiasm över besökaren. Själv har han haft betydligt roligare saker för sig idag, hälsar han, nämligen hönsjakt. Ni anar inte hur skoj det var! Att matte skrek och var arg bekymrade honom inte nämnvärt förrän hon plötsligt dök upp, arg som ett bi. Matte har väldigt lite humor, hälsar han.

Måste också säga att jag älskar alla mina fyrbenta gossar (de tvåbenta också så klart men det är ju rätt givet). Trots att vi haft en höglöpande tik i huset har de varit helt coola, ätit som de ska och varit tysta. Vi har kunnat gå på promenad tillsammans utan minsta stress eller knorr. De har en helt fantastisk hormonnivå som jag är väldigt glad över, den gör hundägandet enkelt trots att vi har både hane och tik under samma tak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0