Leriga vägar... :(

Nu är det lite tungt med hundpromenerandet. Snön i skogen bär lite halvdant men eftersom jag fullkomligt avskyr när man plötsligt och utan förvarning trampar igenom och skrapar smalbenet på skarsnön så känns det inte längre som ett alternativ. Är sugen på att åka in till sta'n och knalla runt lite men det faller på Morris åksjuka. Så igår lastade jag in hundarna i bilen och åkte upp till vårt elljusspår, inte för att jag inte orkade gå dit utan för att ge den lille måttlig bilträning. Därifrån knallade vi sedan upp mot Bälingeberget och tillbaka. Hade några leriga hundar med mig hem... Labbarna är ju suveräna, några vändor i snön efter kastade snöklimpar och de var som nya! Men den lille fläckige lät sig inte luras, och jag är tveksam till om det hade hjälpt. Så det blev badkaret för hans del. Antar att det blir några vändor där innan snösmältningen är över. Labbar har klara fördelar där, jag hade helt glömt vad som kommer med i paketet när man blir cavalierägare. De andra två lämnar jag ju så galant över till dottern! ;)

Dottern ja. Hon kom hem med magsjuka i förrgår. Det är ju något av det värsta jag vet så jag har mått dåligt sedan hon satte igång men inser att det är ren inbillningssjuka. Än så länge... För säkerhets skull så tvättar jag händerna något maniskt, om de är torra i vanliga fall så är det inget mot nuläget. Måtte jag klara mig! Och alla andra i familjen med, för den delen!

Dagen idag bjuder på lite hårfix, jag ska äntligen ta mig iväg och klippa rufset samt färga lite slingor. Ser fram emot en något uppdaterad version av morsan von Heijne, den där grålurviga varelsen som tittar mig i spegeln gillas inte riktigt. Och i eftermiddag ska jag till Öjebyn med Majsan, hon har börjat kissa och dricka lite mycket och eftersom hon dessutom nyss har löpt så anar jag oråd. Men pigg som en mört i övrigt är hon och helt matfixerad. Så, vi får se vad de säger. Hoppas på något lättbotat och inte så dyrt.

Till sommaren har vi ju planerat några kvällars jaktträning med Annika. Men jag är lite sugen på att hitta på något mer tävlingsaktigt också och hade funderingar på en poängjakt. Vad säger ni om det? Allt under lättsamma former förstås, men ändå med lite priser och lite prestige. ;) Annika kan tänka sig att vara domare och hon hälsar att hon är mutbar, gärna i form av choklad. ;) Men - nu vill jag ha synpunkter från er! Är ni med, valpköpare där ute? Vi behöver ju både deltagare och funkisar om det ska gå att ro i land.

Så några ord om min lilla insamling igen, så klart. Igår gick den i mål ekonomiskt (jag ligger så klart efter med de små mössorna men knåpar på en stund varje kväll) och det var lite snabbt, så jag höjde ribban en hundring. Tack till Katarina med Jota, Lena med Dino samt Malin för era bidrag, roligt att så många vill dela med sig till världens barn. TACK!

Kommentarer
Postat av: Anita

Vi är så klart med på poängjakt! Kan även ställa upp som funktionär om det behövs! Behöver du någon annan assistans för att genomföra det hela så är det bara att höra av dig.



Vilken snygg mössa du gjorde "åt mig". Helt i min smak! Jag som gillar både grönt och rosa!

2012-03-29 @ 14:09:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0