Besök av fröken Fräsig

Såg ett inslag om Tjernobyl i gårdagens EM-magasin. Det skulle jag inte ha gjort, jag har varit utsatt för radioaktiv strålning hela natten och var alldeles matt när jag vaknade. Fast sedan visade det sig att jag hade feber och ont i halsen också, så kanske var det inte bara Tjernobyls fel att jag sov dåligt..?

Tajmingen är den sämsta tänkbara. Jag hade planerat in en massa spårträning, jag är valpvakt till Muffins, alias fröken Fräsig, och i helgen kommer Katarina och Jota upp och då ska vi träna hund. Jag har helt enkelt inte tid att bli sjuk!!! Nåväl, med lite Panodil i kroppen går det hyfsat, i alla fall så att jag kan ta mig ut på lite promenader i skogen. Hundarna kutar lösa så det gör inget att matten släpar fötterna efter sig.

Muffins seglade in i köket igår och sa "tjena alla, förstår att ni har saknat mig". Det hade de nu inte, i synnerhet inte mamma Visa som tydligt visade att den där tar jag inget ansvar för längre. Muffins insåg raskt att hon aldrig skulle få fart på den tanten och satsade friskt på Melvin och Morris istället. Morris var raskt med på noterna men Melvin var mer svårflörtad. Nu är fröken Fräsig inte den som viker sig för lite morranden, tvärtom. I morse satte hon sig helt sonika på en buttert grymtande Melvin. Då trodde jag att hon skulle få sig en riktig smäll men han nöjde sig med att morra, markera och skaka henne av sig. Hon förtjänade faktiskt lite mer än så... Nåväl, i eftermiddag har farbror tinat upp och lekt jaga-lekar med henne. Han leker fint, hon får jaga honom och det gör hon så det står härliga till. Mellan varven jagar hon Morris också, både inne och ute. Vi har en liten diskussion om det förra men än vill hon inte riktigt ge sig.

Massor med energi är det i damen, just nu lite extra kanske eftersom det gäller att spela upp registret för alla polarna. Igår hade vi några små utvecklingssamtal så idag har hon varit riktigt lydig, ingen idé att testa med kennelmorsan. Jag är inte så pigg på att träna med andras hundar men insåg att fröken måste aktiveras på något sätt, så halva kvällsmaten ströddes ut på gräsmattan (tack Jenni för inspirationen!) och så fick hon leta. Efter det låg hon faktiskt utsträckt på köksgolvet och sov en lång stund. Nu ikväll är det lite rastlöshetspip igen, ger det sig inte så blir det buren en stund. Det fungerade bra igår kväll, när inget annat fanns att göra så somnade lilla fröken Fräsig och sov som en stock hela natten. Anar att det kan bli något liknande ikväll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0