En vecka igår

Igår blev småttingarna en vecka gamla, otroligt så fort tiden går. Jag glömde förstås att fotografera dem men tog igen det i morse. Visa hade radat upp dem så festligt på fällen att jag var tvungen att ta fram kameran. Hon är en ordentlig mamma!


Det är viktigt att man sover ordentligt på maten.

Syskon kan vara bra till mycket. Man kan ha dem som huvudkudde, exempelvis.

Här släpps det hundhår i massor nu, labradorhår för att vara mer exakt. Visa tappar så klart nu när hon ger di men även Melvin beslutade sig för att göra henne sällskap. Jag använder Furminator och dammsugare om vartannat men tycker ändå att det bor lurviga saker under möblerna. Den som ändå kom på något att använda labbehår till...

När Melvin slänger av sig pälsen så inser man vilken tunnis han är. Inte mycket hull på den kroppen, inte! Ändå äter han ungefär en liter per dag av ett ganska kraftigt foder. Och ja, jag har provat olika sorters foder men nej, det gör ingen skillnad. Den enda skillnaden är att med vissa foder har han varit ful i pälsen också, det är han inte med detta. Han är helt enkelt en sådan kille som bränner allt han stoppar i sig. Förmodligen är han lik sin husse, kalorier har svårt att fastna på kroppen. Inte som matte då, som bara behöver tänka fika för att gå upp två kg. Men idag har matten varit duktig, cyklat 18 km på motionscykeln och gått långrunda med den svarte prinsen. Vi har ett litet cykelprojekt i familjen, enkelt uttryckt så påverkar man familjens semesterresmål desto mer man cyklar genom att man får lägga en lott i en burk för en viss sträcka. Vi andra är chanslösa, dottern har trampat runt 200 km på en månad. Mne jag har bestämt mig för att i alla fall ge henne en match, om inte annat så för det allmänna välbefinnandets skull. Fast så väl mår inte benen just nu, de är ganska trötta...

Jag missade ju helt serien Downton Abbey när den gick på tv. Typiskt mig att missa tv-program men väldigt synd eftersom jag älskar brittiska serier och filmer. Men det finns ju lösningar på det! Min lösning blev att köpa in serien från Amazon. Maken ser snällt med mig varje kväll. I början var han skeptisk, det tog ett avsnitt eller två innan han var fast. Men nu sitter vi som klistrade i soffan varje kväll, otroligt bra och välgjord serie. Som allt brittiskt!

Kommentarer
Postat av: Liza~Vasalls

Grattis till de små, såg att de anlänt!

Hundhårstips: Städa inte bort håret, låt det bildas en dammråtta, vänta ett tag så växer de till gråhundsvalpar och då kan du annonsera dem:))

Ha det gott och sköt om er!

2012-01-31 @ 15:46:57
URL: http://www.vasalls.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0