Fem veckor idag!

Nu äntligen ska det komma några rader på bloggen! Jag har börjat uppdatera hemsidan också men hinner aldrig klart. Och den där filmen jag skulle göra, den känns redan gammal. Suck... Tiden räcker inte till och anledningen till det huserar i mitt kök i ganska precis tre veckor till. Dagen har de firat med att vara riktiga monster. De har hållit igång alldeles för mycket hela gänget och när de har sovit så har de gjort det i skift. Var gång jag försökt att lyfta in dem, har någon av dem vaknat och hållit låda så att resten också kvicknat till. Ända tills nu. Nu sover de alla fem snällt med mamma i lådan, antagligen helt slut efter dagen. Och de är inte ensamma...

Lille killen har varit en riktig partypryl idag.

Idag fick de för första gången stifta besök med dammsugaren. Två av dem låg och sov, de två största, och fattade nog aldrig vad som hände. De andra tre kom raskt fram för att kolla vad som kom in i deras kök. Men när jag slog på den försvann två bort till favorittillhållet under symaskinsbordet. Kvar mitt på golvet blev lilla tiken och såg fundersam ut. Så fort den blev tyst var hon tvungen att kolla in den igen och försökte ta sig upp på den. Nu gick just inte det särskilt bra men det var onekligen ett ganska kavat sätt att ta sig an den manicken.

Bästa sovplatsen.

Lilla tiken verkar ha insett att hon är just liten och håller sig undan alla bråk med syskonen. Hon pular hellre på med leksakerna som hon bär omkring på eller samlar ihop under symaskinsbordet. När syskonen är på väg att somna kan hon däremot gärna smyga sig på dem och bita i ett bakben, en svans eller varför inte en snopp. Fegt, om någon frågar mig. Nej, när det är bråk på gång är nästan alltid den stora tiken inblandad, inte sällan med den större hanen. Antar att de två har lite uppgörelser om vem som egentligen är "the leader of the pack". Själv sätter jag en peng på tiken... Hon är vad man skulle kunna kalla ett rivjärn, henne biter man inte ostraffat.

Mellantiken känns väldigt mycket som Visa på något vis. Alltid en viftande svans, alltid nyfiket kollande på vad som händer. Jag får ruggiga Visa-vibbar av henne. En liten mini-Visa så här långt och det är inte fy skam.

Flickorna har alla tre en väldigt bra mat- och sovklocka, möjligtvis kan stora tiken ibland hålla igång lite väl länge. Men ingen slår den lille killen, han är en riktig partypryl som verkar tycka att mat och sömn är överskattat. Så mycket att upptäcka och så lite tid! Matten är dock inte helt ense. Bästa sättet att få gossen att sova är att lyfta in hela gänget i lådan, där finns ingenting som kan störa. Men då blir store killen ibland upprörd, han vill nämligen helst uträtta behoven på golvet utanför lådan. Och låter man som en mistlur vaknar de andra... Nåväl, nu sover hela gänget med mamma i lådan som ett gäng klubbade sälungar. Det tar på krafterna att ligga på topp!

Att sova på maten...

Kommentarer
Postat av: Jenni

Den lilla tiken låter precis min Stayzi var när hon va pyttis <3 När syskonen sov då jäklar passade hon på hihi Ingen ide att bråka med dom stora när man kan dona med annat mao. <3

2012-02-25 @ 19:48:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0