Glad påsk!

Strålande sol ute men Marie tillbringar mesta delen av påsken framför datorn och kikar på solen genom takfönstret. Frilansandets baksida... Efter en lugn vecka trillade jobben in på skärtorsdagen och visst, man kan säga nej men det handlade om lite för mycket pengar för att jag skulle vilja det. Så nu sitter jag här.

Morris och jag tränar läggande i hallen. Eller själva läggandet är han ju bra på och kör i tid och otid när han vill ha godis. Nu har matte lagt in kravet att hakan ska ner i backen. Det verkar han ha snappat fort som sjutton, nu nickar han ner hakan och så stirrar han på mig. Nästa steg blir då att lägga in kommandot plats som jag har tänkt mig att använda för detta. Jag har inte kört hakan i backen med labbarna men tänker mig att det kan vara bra här, tror att det går fortare för en liten cavalier att resa sig på platsliggningen och att det därför kan vara bra med en uppgift att fokusera på. Fast i sanningens namn så har jag inte riktigt idats med labbarna heller.

Planerar en liten ispromenad för några Huset Elliotar i närområdet under morgondagen. Nu säger maken att det är väldigt isigt på isen så vi ska ta oss en liten promenad för att kolla läget. Jag vill ju inte riskera hundarnas hälsa på något sätt. Tyckte det var OK under min och jyckarnas morgonrunda men då gick jag bara en kort sväng på isen och mer i skogen eftersom kisse behagade göra oss sällskap. Det ser säkert festligt ut med tre hundar, en matte och en katt i släptåg men det är inte lika kul som det ser ut. Kisses klagan blir väldigt ljudlig när han anser att vi kommer för långt hemifrån - och det gör vi ganska så fort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0