Vissa namn lämpar sig inte

Vi stöter och blöter namnfrågan. Det ska vara ett kärlekstema tycker dottern. Alltså har vi enats om att ordet Love ska ingå. Kikade i lexikon (alltså vanligt hederligt lexikon i bokhyllan, inte på internet) och fastnade för Lovelace, som enligt boken skulle betyda Don Juan. Det kändes ju bra till en snygg liten kille! Men för säkerhets skull googlade jag det också och det var ju en himla tur. Det visade sig också vara efternamnet på någon känd porrskådis! Så vi slopar den idén... :)

Både den lille Don Juan och hans syster plirar nu mot oss i lådan med små oseende ögon. Men det är ändå lite av en milstolpe, nu är de två tråkigare (och lugnare) veckorna över och vi går mot skojigare tider. Jag har lagt bud på en valphage på Tradera, får jag den så blir den riktigt billig (jämfört med att köpa den ny i alla fall). Tänkte så småningom låta de små bo bland de stora i köket fast innanför en hage. Men ett tag till får de kampera bredvid min säng. Det är ganska mysigt att somna till ljudet av små knorrande valpar.

Hussen tog med bössan och Melvin till älven ikväll, hoppas, hoppas att de får något. Visa tyckte att livet var otroligt orättvist men lät sig tröstas med ett tuggben.

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofi

Tänker på ledmotivet från "Sex and the city - the movie" http://www.youtube.com/watch?v=f8xrltRdS2k , "All dressed in love" :-) (Jag gillar Jennifer Hudsons "pipa" rent allmänt:-))

2011-09-19 @ 20:55:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0