Regn idag igen

Vi har inte direkt något varierat väder just nu. Det är regn vareviga dag, jag är så less. Blöta hundar, blöta löv som följer med skor och tassar in i hallen, blöta skor, blöta kläder.... :( Tycker synd om mina stackars hönor också, de har inget roligt väder att vara ute i och hönshuset känns för litet för dem allihop även om det väl är luftigt om man ser till Jordbruksverkets regler. Ingen verkar vilja ha mina isbartuppar så i helgen ryker de, en eller båda. Gör lite ont i hjärtat, den ene har så vackra ögon. Men det går inte att sitta med en massa tuppar heller till vintern. Glädjande nog verkar Ludde få rätt om islänningen, det är nog en höna i alla fall. Jag ser i alla fall inga tuppliknande fjädrar på den så det börjar kännas säkert nu. Sex hönor har vi då, det känns lagom. Få se hur länge den vita hänger med, hon börjar se lite sliten ut. Och Lill-Babs har inte lagt ägg på några veckor men ser annars pigg ut. Nåja, den som lever får se. Nu är ju den ena hedemoran igång och då borde inte den andra vara långt borta heller, de kläcktes samtidigt. Kanske kan vi slippa köpa ägg snart!?

Fick nog en större smäll i högerbenet än vad jag först fattade när jag vurpade i förrgår. Klev ner i ett vattenhål samtidigt som jag skulle kliva över ett fallet träd, vilket gjorde att ena benet inte kom tillräckligt högt (eftersom det andra sjönk ner) utan fastnade i trädet och jag stöp. Då blev jag mest blöt men igår gjorde det bara mer och mer ont. Tror att ett muskelfäste har fått sig en rejäl kyss, ev är det av, så nu är det värktabletter och vila som gäller. Jag har ju en sanslös förmåga att klanta till det och göra illa mig, det har jag alltid haft. Nåväl, med lite Voltaren i kroppen är det överkomligt, familjen får hjälpa mig med hundrundorna några dagar framöver.

Småtrollen är fortsatt väldigt stillsamma men gör några små tappra försök att ta sig upp på benen ibland. Men mest vilar de nog på maten. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0