Dygn 58

Så har dygn 58 avlöpt utan att några valpar har anmält sin ankomst. Lite sämre aptit har vi noterat idag även om alla mål slank ner, fast inte med samma glupande aptit som i vanliga fall. Nu krävdes det lite funderande på saken. Inga större temperaturhändelser, börjar tro att de 36,9 jag mätte häromdagen var en felmätning. Nåväl, var dag är en dag närmare. Anledningen till att jag fått för mig att de ska komma tidigare, är dels att hon är parad sent i löpet och dels att jag hört att cavalierer sällan går 63 dygn. Men varje individ och varje valpning är unik. Tids nog kommer de nog ut, till dess får vi hålla oss till tåls.

Idefix har varit spak idag och gått lite stelt på sitt opererade bakben. Vi vet inte riktigt varför, men för säkerhets skull satte jag in lite Metacam och så har han fått gå i koppel idag. Nu ikväll är han sitt vanliga spralliga jag igen men det får bli några dagars lugn nu och promenader i koppel. Vi tar det säkra för det osäkra. Han är ju en otroligt aktiv liten kille och sparar inte på krutet, så när han inte har vett att ta det lugnt själv får vi göra det åt honom. Lille prinsen!

Har ju glömt att skriva något om den nya hundmaten! Har gett Tasty till labbarna nu ett tag och är väldigt nöjd med resultatet. Visa har fått en kalasbra päls trots att hon äter den lättare varianten och Melvin ser också helt OK ut fastän han fäller, han äter då en lite kraftigare sort. Tycker också att de har ett alldeles lagom hull. Visa har sitt sladder under magen efter två valpkullar, det får vi leva med, men har i alla fall midja. Magarna fungerar bra och mattes plånbok mår också bra. Det kan inte bli mycket bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0