Småmonstren sex veckor gamla

Himmel, vad tiden går! Redan har de små monstren i köket blivit sex veckor gamla. Det har de firat genom att ta sig upp i hundsängen på ben där jag absolut inte vill ha dem. Majken tar sig upp med hjälp av biabädden (som jag drar bort och de lyckas knuffa tillbaka) men Morris, som är en riktig knubbis, lyckas samla ihop kroppen och faktiskt hoppa upp. Det ser helt bisarrt ut, som ett litet svartvitt klot som studsar upp. Sedan är han jättenöjd däruppe, förstås.
Dammsugaren har varit framme ikväll igen. Samma succé som sist eller kanske ännu värre. Majken var lite fundersam först men bestämde sig raskt för att den där grejen är ingenting och lade sig en meter bakom den för att hålla den under uppsikt. Morris blev helt vild, skulle ta munstycket, försökte hoppa upp och sitta ovanpå (vår dammsugare är liten och rund så det var helt omöjligt) eller brottas med slangen. De är sannerligen inte direkt lättskrämda, de små liven! Kan ärligt säga att jag aldrig trodde att det skulle vara så mycket liv i de här små men det är förstås också väldigt roligt. De känns som två väldigt kul små hundar men de kommer nog att kräva en del aktivering.
Maya busar tidvis ganska vilt med dem nu. Hon har gått och lagt sig med Stina ett par kvällar och varit helt omöjlig att få liv i när jag gått och lagt mig, bara för att komma och väcka mig ett par timmar senare och vilja gå till valparna. Således känner jag mig en smula sliten nu men ikväll sover hon i köket. Mattar måste också sova!
Vi har firat sexveckorsdagen med fotografering. Inte helt lätt, de tycker att det är spännande på bordet och vill inte gärna stå still. Kvaliteten på bilderna är därefter.
Majken står
Majken
Morris ville inte alls stå idag.
Morris

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0