Nyduschad!

Idag har Morris mat- och sovklocka gått alldeles fel. Funderar på om det är sviter efter gårdagens vaccin, han har sovit väsentligt mindre än normalt medan Majken sovit mer. Eller så försöker de hamna på samma snitt innan Majken flyttar... Det innebar i alla fall att Morris var klarvaken och härjade i köket medan Majken och mamma Maya sussade. Jag tog med mig honom upp i badrummet, tänkte att han kunde nosa runt där och kanske leka med mina tofflor medan jag duschade. Det tänkte inte Morris... Han kom genast skuttande för att kolla vad jag höll på med och svisch, så hade han hoppat in i duschen! Tre gånger hoppade han ut och in så till sist var vi lika blöta båda två, för att inte tala om badrumsgolvet! Den killen är inte sann, han verkar inte rädd för något.
Ikväll har vi haft sonens flickvän med föräldrar här på middag. Valparna har varit i sitt esse, härjat och jagat varandra och skällt så att man knappt har hört sina egna tankar. Bara att inse, ingen god idé att försöka sitta och prata i köket nu. Majken visade upp sina färdigheter i ätande, eller snarare brist på sådana. Hon är helt sanslös! Jag stoppar henne i hagen med skålen, hon studsar fram, slickar lite förstrött och tar nådigt en kula. Studsar iväg för att riva lite i en tidning istället och lägger sig sedan på fällen. Om jag lägger kulor på fällen så kan hon äta dem därifrån. En stund, sedan måste hon studsa runt lite grann och krafsa frenetiskt på fällen. Jag påminner henne om kulorna och hon plockar i sig ett par, lite förstrött så där innan hon börjar släpa omkring på fällen. Jag avbryter det hela och försöker ånyo intressera henne för kulorna. Ja, så där håller vi på. Ibland lyckas jag tråckla i henne hela portionen och ibland ger jag till sist upp när det är rätt uppenbart att hon inte kommer att äta mer. Någon enstaka gång äter hon faktiskt upp allt på en gång (nåja, nästan på en gång) men för det mesta är hon väldigt lättstörd. Hon måste kissa, hon måste bajsa, hon måste riva tidning, hon måste gräva på fällen, hon måste... Majken är en projektledare för väldigt många projekt... Men en underbar liten varelse är hon, det kommer att bli väldigt tyst i köket när hon flyttar ut. Och stilla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0