Nu har vi flyt!

Just nu har jag flyt, känns det som. Igår fick Idefix nytt hjärtintyg, 6 år och 2 månader gammal. Idag fick jag besked om att Mayas urinprov var helt normalt så nu är hon friskförklarad. Vad det var som orsakade hennes njurproblem lär vi aldrig få veta, kanske något hon stoppat i sig. Skönt i alla fall att lill-skruttan är piggelin och frisk!

Idag kom också det första röntgenresultatet för Alfabets-kullen, eller bokstavsbarnen som jag kallar dem. Det var Tassa, H. E Tau, som var först ut och hon hade HD grad A och armbågar utan anmärkning. Mycket bättre än så kan det inte bli! Grattis till Ragnhild, Lasse och till Tassa förstås! Nu hoppas jag att kullsyskonen ska fortsätta i samma goda stil. För mig känns det förstås extra skönt eftersom jag planerar att göra om kombinationen.

Här hemma är den svarte gossen ganska speedad nu. Dagens promenad på isen var lite av en fars. Melvin vill gärna nosa Visa i rumpan och på alla sätt visa henne vilken otroligt charmerande kille han faktiskt är. Visa låter sig inte imponeras av spolingens krumbuktande utan ser mäkta ointresserad ut, det är bara en gäspning som saknas. Ju mer på han är, desto segare och lojare blir hon. Killen måste också pinka lite varstans för att visa att här har en Riktig Karl gått. Maya vet ju att Melvin kan vara en kul kille, så överallt där han kutar måste hon också vara, i hopp om att det är något på g. Och Idefix vet ju att en riktig karl ska ha hår på bröstet och det har minsann han mest av, så han far efter för att pinka på exakt samma fläck som Melvin (gärna samtidigt men då vrålar matte ilsket). Och mitt i allt detta larvar Tutan och jag. Nåväl, i morgon flyttar Melvin hem till Tassa medan matte är borta så blir det lite lugnare här hemma.

Lite dramatik här idag också. Strax efter lunch ringer de från minstingens skola, han har ramlat och gjort illa handleden. Iväg och hämta honom. Ringer vårdcentralen och blir ombedd att komma. Man misstänker stukning, ev fraktur så vi blir skickade till röntgen. Där satt fler än vi men till sist blev det vår tur. Ingen fraktur blev beskedet, så tillbaka till vårdcentralen för att få stödbandage. Efter fem timmar var jag hemma igen. Nu ska han vila handleden ett tag, han har förmodligen en rejäl stukning.

I morgon blir det full rulle från morgon till kväll. Visa ska ta progesteronprov på morgonen. Provet ska sedan skickas iväg med buss för att jag ska kunna få svar på eftermiddagen. Förhoppningsvis säger de åk och då drar jag iväg med henne till Uleåborg för en dejt med Piki. Innan dess ska Melvin lämnas hos Tassa och så måste jag hinna packa. Flyget går 6.25 på torsdag, pust. Allt på en gång, som vanligt. Nu kallar tvättmaskinen, dags att rusa! :)

Kommentarer
Postat av: Lena

Låter som du har fullt upp...! Men vill bara gratta till Idefixens hjärtintyg och att Maya är frisk!!!

2011-03-08 @ 23:40:52
Postat av: Lillemor

Grattis till Idefixens nya hjärtintyg och att Maya blivit frisk igen! Lycka till med parning och önskar er en trevlig resa till Crufts, hoppas ni får se massor av fina små Fläckiga och stora Lakritstroll! :)

2011-03-09 @ 11:48:56
Postat av: Elisabet

Lycka till med parningen, och även vi önskar er en mycket trevlig resa till Crufts./ Kramisar från elisabet med hundar i bölebyn ( piteå)

2011-03-12 @ 15:56:54
URL: http://bolegardens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0