Vi smälter snart bort

Jösses, vad varmt vi har det! Det är säkert 25 plusgrader i skuggan, snudd på olidligt. Men det är synd att klaga, tids nog är det november med kyla och mörker igen.

Det svåra är ju hundarna. Jag försöker att ta ut dem tidigt men i synnerhet Tutan tycker ändå att det är för varmt. Hon lider ganska mycket av värmen, gumman, men lufsar tappert på. På dagarna ligger de mest, liksom katten och hönorna. De senare har grävt en grop i hönsgården där de gärna ligger och rullar sig i lös jord. Det hela ser ganska behagligt ut, lite lagom lättjefullt så där.

Någon hundträning blir det inte direkt nu, jag jobbar som en galning igen efter att ha tagit på mig två jobb i juni. Jag misstänker att snålheten bedrar visheten och jag kommer nog få slita rätt ordentligt för att få ihop det. Men det blir desto roligare i augusti när pengarna kommer! :)

Ikväll ska jag träffa Katarina med Jota för en stunds hundträning i alla fall. Vi ska köra vatten, jag har tänkt köra linjetag med Visa och inkallning över vatten med Melvin. Gossen har svårigheter att förstå att han ska vända om och simma tillbaka om han går iland på andra sidan, han vill då hellre ta landvägen. Så jag tänkte köra raka inkallningar över vatten i hopp om att poletten ska trilla ner. Jag tror inte att de kommer att tacka nej till ett kvällsdopp en dag som denna!

Innan träningen ska vi hinna med lite skolavslutning också. Ludde har sin avslutning redan ikväll. Skönt med vackert väder, då får vi förhoppningsvis vara utomhus. De avslutningar då vi har stått packade i gympasalen känns ganska charmlösa.

Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Jag hoppas att du fortsätter med att skriva nya inlägg till din blogg - den har verkligen potential :D!

2011-07-20 @ 07:09:03
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0