Svalare idag

Idag visade termometern +14 när jag klev upp. Lite välan svalt kanske, men förmodligen skönare för hundarna. De har hållit en ganska låg profil i värmen, i alla fall de svarta. De små har varit obetydligt stillsammare, det märks att Idefix är lätt frustrerad över att leva ett mer begränsat liv. Stina har varit nere på stranden och gått i vattnet med honom varje dag som rehabträning, vi hoppas att det ska påskynda läkningen. Och i fredags ringde de från det stora försäkringsbolaget med besked - de ersätter skadan! Yippeee! Jag måste inte råna banken, även om det inte lär bli gratis ändå så blir det väsentligt billigare. Skönt.

Brännbollsmatch igår, föräldrar mot barn i tre familjer och så ett par extra kompisar till barnen. Vi tror att det var de där inlånade som ställde till det för den här gången vann inte föräldralaget. Däremot är vi förmodligen stelast idag, det känns verkligen i benen men oj, vad skoj det är! Synd bara att man ska vara så dålig på att slå. Nåväl, vi föräldrar tog ett glas rosé på altanen efteråt och lade upp taktiken för nästa batalj. Brännboll och rosévin (fast kanske inte samtidigt), det är sommar!

Är lite bekymrad för Tutan. Klippte klorna på dem igår och noterade att hon har en knöl i buken som syns utåt. Jag har misstänkt en tid att något därinne ställer till det, hon har problem att bajsa och kan sätta sig 4-5 ggr varje runda för att bara få ur sig litegrann. Men eftersom hon i övrigt är pigg och glad och eftersom inget kommer att kunna göras ändå, har jag låtit det bero. Men nu måste jag nog boka tid, jag tycker att hon har blivit konstigt svälld i buken rent allmänt också och befarar att det inte bara är kortisonet. Det känns som om den sista resan kommer närmare, även om jag så klart hoppas att jag har fel.

Visa är på väg tillbaka. Cyklade en sväng i skogen med dem igår och hon låg före cykeln och var väldigt uppåt. Hon som annars inte gillar cykeln! Nu ska vi trimma formen och så ska vi se om det inte ska gå att starta på något jaktprov i år. Mitt lilla hjärta!

Idag ska jag jobba (så ovanligt). Dottern är på någon Doggy Cup i agility för ungdomar i Piteå, snäll pappa klev upp i ottan för att köra. Hoppas att Maysan sköter sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0