Vi går mot ljusare tider

Nu går vi bokstavligen mot ljusare tider. Det är alldeles underbart att kunna gå ut med hundarna i skogen vid 15-tiden och fortfarande se var man sätter fötterna. Man känner hur energin kommer tillbaka. Eller, där ljög jag lite, jag är fortfarande lite sliten efter alla magsjukor. Men man känner hur energin kunde komma tillbaka, och säkert snart gör det. ;o)

Maya har lämnat både blodprov och urinprov idag. Också där går det åt rätt håll, alla värden utom ett var helt normala idag. Hon får fortsätta att äta dietfoder, ska lämna nytt urinprov om en månad men i övrigt finns inga restriktioner. Så nu kan de nog tävla i februari som planerat. Att hon är pigg märks också på beteendet här hemma. De stackars kycklingarna har nu ännu en intressent utanför buren. Jag misstänker att Maya snarare är med i kattens lag än i Idefix. Idefixen tror jag vill väl, jag kan nästan se framför mig hur han skulle pyssla med de små pipisarna och se till att de hade det bra. Maya och kisse tror jag har helt andra tankar...

Mötte min gamla Semlan på djursjukhuset idag, mamma till Huset Elliots Godis-kull och 11 år i mars. Bakstället har börjat svaja lite, men i övrigt var hon i fantastiskt fin form. Nu hoppas jag att hon ska svara på medicineringen och kunna knalla på ett tag till. Lika glad som vanligt var hon också. Stort tack till Sune och Ingegerd som håller henne i så fin form!

Läser på Facebook och i bloggar hur det tränas med Visas små bokstavsbarn. Flera stycken verkar slipa på formen nu och sikta på tävling i år. Och plötsligt inser jag att Melvin och jag raskt kan vara omsprungna! Han är ju nästan två år äldre men har "bara" en etta på jakten och i lydnadsettan. Med andra ord måste vi sätta fart! Vi känner småsyskonen flåsa oss i nacken, så nu gäller det att få ändan ur vagnen och ge sig i kast med lydnadstvåan åtminstone. Appellspår skulle också vara kul, i år ska jag banne mig ta tag i farbrors spårande. Sedan får vi väl skylla liiite på att han är kille, alla vet ju att de är senare. ; )

Tutan verkar närma sig löp, åtminstone om man ska döma efter allt kissande. Ska bli spännande att se om det påverkar Visa något, hon borde normalt inte börja löpa förrän i början eller mitten av mars. Hon får se till att tajma det nu så att det inte krockar med vår Englandsresa, då får jag flörta med husse. Jag är faktiskt valpsjuk nu, jag brukar inte bli det så ofta men nu är jag sugen. Hoppas nu att vi får till ett litet gäng. Blir de lika livade som det förra så lär jag vara vaccinerad mot valpsjukan för ett tag framöver sedan. Maken till påhittiga varelser får man leta efter! Å andra sidan var det värt det när man ser vilka roliga hundar de har blivit nu. Jag gillar kreativa hundar med fart och energi och det verkar de ha fått i massor.

Måste avsluta med en liten valpbild, nämligen en av damerna från förra kullen. Huset Elliots Chi, kallad Chili. Söt som socker, eller hur? Hoppas att det inte gjorde något att jag lånade bilden, Linnea.


Kommentarer
Postat av: Lillemor

Hej där!

Blir så glad av dina framtidsplaner, och allt annat trevligt vi får ta vid, genom din Blogg!

Kramar från oss alla.

2011-02-03 @ 19:55:16
URL: http://laipos.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0