Så var det helg igen

Har ägnat förmiddagen åt veckostädning av huset. Fascineras av de som verkar kunna blåsa över hela sitt hus på bara ett par timmar. Jag har lyckats klämma badrummet, hallen och köket på samma tid. Ändå blev köket lite halvdant gjort, måste medges. Vår hall är inte helt optimal, spegeldörrar i hallen är ingen lysande idé. De fylls snabbt av hundnosar och annat som tar tid att torka bort. Men nu är det rent! Ett tag... Nu ska jag ta en liten paus innan jag hugger in på sovrummet. Har en massa garn lagrat där som jag tänkte att jag skulle gå igenom. Jag är en hamster när det gäller vissa saker, garn hör tyvärr dit. Mina idéer om vad jag ska sticka stämmer inte riktigt ihop med verkligheten. Det finns som bekant för få timmar på dygnet!

Idefix har haft dambesök idag men det var för tidigt, han var klart mer sugen än vad hon var. Det kändes ändå bra att pröva, när tiken finns nära vore det snopet att missa. Det är fascinerande hur fort han får kläm på tingens ordning, den hunden. När Pigge tog med sig två av labbarna och Maya i bilen och jag tog in mattorna från garaget, då gick lille killen igång. Han har studsat upp och ner i soffan, spanat efter bruden, skällt lite och varit allmänt upphetsad. Nu vet han vad som är på gång!

Tutan är lite hängig. Hon har ju av olika skäl problem med svampinfektioner som trycks undan med cortison. Nu är ena tassen ful så hon haltar ordentligt. Jag har ökat cortisondosen och så badar vi i specialschampo. Det är INTE roligt att bada en labrador! Dels är de svåra att få blöta, även om Tutan de senaste månaderna haft en ganska tafflig päls och faktiskt blir blöt hyfsat fort. Dels må de älska vatten, men det gäller absolut inte rent vatten. Vatten ska vara sunkigt, gärna färgat och ha en unken doft, då är det som allra bäst. Mattes väldoftande schampoflaskor står inte högt i kurs! Tutan hoppar snällt i badkaret men tar ut sin hämnd genom att stå lutad mot mig så mycket hon kan. Ska hon bli blöt, ska jag minsann bli det också!

Har fått rapport om Semlan. Hon är mycket piggare och gladare nu så medicineringen verkar fungera. Det är med hundar som med oss människor, med åldern kommer lite stelhet och krämpor. Elva år är en hyfsad ålder för en labrador men förhoppningsvis ska hon kunna tuffa med ytterligare en tid.

Avslutar med en bild på Tutan från den tid då hon var ung och frisk. Notera dumboöronen :)


Kommentarer
Postat av: Vigds

"Llla" Tutan, hon är ju gullig - krama henne från mig!

2011-02-05 @ 19:29:22
URL: http://www.vimsan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0