Underbara valpköpare!

Jag har sagt det förut och jag säger det igen - jag har världens bästa valpköpare! Efter en tung hostnatt för lille sonen, dåligt med nattsömn och en deadline som närmade sig med stormsteg, visste jag inte riktigt hur jag skulle få ihop dagen idag. Men som genom ett trollslag uppenbarade sig Ragnhild med Tassa på bron och erbjöd sig att ta den svarte gossen med på skogspromenad. Det kunde inte bli bättre! Nu är jobbet inlämnat i tid och jag inväntar de stora barnens hemkomst, då ska jag se om det går att sparka runt byn med de svarta vännerna.
Hönsen sprutar ur sig ägg just nu, fyra stycken idag. Jag samlar hedemoraägg till en tjej från Piteå som vill kläcka kycklingar men de andra äggen hamnar i kylen. Oj, vad det är skoj med dessa djur!
Sorgliga nyheter fick jag på morgonen. Kenzo, H. E Mysak Myrason, har blivit änglahund, blott 8 1/2 år gammal. Han bröt lårbenet som ung, avlastningen av bakbenet gjorde tydligen att han belastade frambenen för hårt vilket i sin tur gav problem nu när han blev äldre. Till sist gick det inte längre. Sorgligt, han var en härlig kille som  jag minns lite extra, dels eftersom han var kvar hos mig tills han var tolv veckor och hans första matte kunde vara ledig och dels eftersom han sedemera fick omplaceras. Tyvärr hade jag inte mycket kontakt med de nya ägarna men fick den tråkiga nyheten från Anita. Tack Anita för att du hållit mig uppdaterad! Vi skickar en tanke till Kenzos familj som säkert saknar sin svarte kompis.
Ludde hostar vidare, sjätte veckan nu. Vi var i Haparanda och Torneå en sväng igår, vet inte om det var den utflykten som gjorde nattens hosta extra besvärlig. Suck... Hoppas att vi aldrig, aldrig mer ska få mycoplasma i huset!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0