Strul med hemsidan

Hemsidan har legat nere ett par dagar, jag beklagar verkligen detta. Det är dock inte första gången det händer och förklaringen är ganska enkel - hussen har glömt betala till webbhotellet! Detta ska tydligen göras innan den 23:e december (hemsidan var en julklapp från hussen för sisådär 15 år sedan), fakturan skickas per mail till hussen och han tappar bort det i julstressen. Men - nu är det löst! Värre än hemsidan är att också mailen har varit borta några dagar så har ni försökt att nå mig, maila igen!
Julen har varit bra men annorlunda. Vi har varit, och är, sjuka så farmor och farfar kom aldrig upp som planerat. Jag har fått en helveteshosta, tror snart att inälvorna lossnar och kommer upp. Proverna visade ingen mycoplasma med tillägget att jag ska ta nya prover om någon vecka om besvären kvarstår. Tydligen visar proverna inget om man tar dem för tidigt. Men eftersom man ändå inte behandlar om det inte går ner i lungorna så tror jag att jag besparar mig det sticket, jag gillar inte att bli stucken i armen. Inte alls, faktiskt.
Dagen före julafton fick tonårssonen feber och halsont och på julaftonsmorgonen var det dotterns tur. Kan säga att maken är ganska välmotionerad då han ensam fått stå för alla hundrundor. Han är en ängel, min man!
Visa lägger ut allt mer och jag känner mig säker nu - det blir valpar i januari (om ca 3 1/2 vecka)! Spännande! Måtte helveteshostan ha gett med sig till dess, annars blir det tungt och jag vill kunna njuta av valparna, vet inte när det blir valpar igen sedan. Söker fortfarande en hel- eller halvfodervärd som kan visa upp meriter från tidigare provdeltagande med hund, som har ambitioner att tävla och som helst också har intresse för det jaktliga arbetet med retrievern och då som apportör, inte bara viltspår. Finns du så hör av dig!
Lille Morris är aktiv som vanligt. Vår kökssoffa är i akut behov av att kläs om... Men han är också jordens raraste lille kille och ett riktigt glädjeämne. Synd bara att mattes röst inte klarar av några stora utsvävningar just nu, kan inte prata mycket innan hostan är igång. Rösten är också påverkad och man märker tydligt vilken skillnad det gör. När tonläget inte stämmer blir gossen tveksam, vad menar hon egentligen?
Kisse blev biten idag och jag blev så förb... Den lille stackaren gillar inte att vara ute på vintern men vill gärna gå ut för att uträtta sina behov och sedan komma in igen. Idag blev han påhoppad och biten på tomten av en svartlurvig rackare. Kisse hade päls i munnen när han kom in så jag hoppas att han bet tillbaka - rejält! Nu har han bandage och tratt och så hoppas jag att det ska klara sig. Jag fick en luftpistol i julklapp, kanske kan jag göra en Runar och skrämma katter från övervåningen med den..? ;o)
Hönsen värper som aldrig förr, 3-4 ägg om dagen plockar vi in nu. Roligast är att isbarhönan har börjat värpa nu också så vi får gröna ägg i lådan. Det ser ganska läckert ut, eller hur?
Otroligt irriterande att bloggen själv tar bort all styckeindelning så att texten blir omöjlig att läsa! Kan bara be om ursäkt för detta.

Kommentarer
Postat av: Lillemor



Aha, då förstår jag varför jag inte kommit in på din trevliga hemsida. Vad tråkigt att ni dessutom blev sjuka, lagom till julen! :(

Hoppas ni snart är pigga igen, tänker på er!

Håller tummar och tår för de väntande valparna, att allt ska gå bra för Visa också.

Kram

2011-12-26 @ 20:30:14
URL: http://laipos.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0