Träning pågår!

Det börjar bli panik i lägret här nu, tävling på söndag och vi är inte i hamn. Har jobbat till efter midnatt tre dagar på raken så idag kunde jag vara ledig och for ut till klubben en sväng för att träna på grusplanen vid slalombacken. Körde inkallningar, nu var farten bättre och inget frågande på vägen. Körde en enda med stannade och den gick kalas, så nu tror vi på att det sitter och så fortsätter vi nöta raka inkallningar fram till tävlingen så att vi inte tappar farten igen (eller Melvin tappar, matte har just ingen fart ändå...). Körde fotgående också och det gick hyfsat, han tränger lite och vill inte sätta sig om det är alltför blött men det får vi lösa. Läggande gick kalasbra. :) Apporteringen går inte, han stannar framför mig och tittar frågande. Ska se om jag kanske kan låta honom lämna där och gå runt sedan istället, det är ju OK enligt reglerna fast då ska han sitta och lämna av, inte stå. Tänk att ALLA mina labbar har lämnat vilt/dummy stående framför mig, men samtliga har snabbt fattat att apportbocken, den lämnar man sittande vid sidan. Alla utom en... Där ser man hur olika hundar är, trots att de är av samma ras, och att det aldrig finns färdiga mallar.

Innan vi åkte hem så körde jag en platsliggning och det var inga problem. Då bestämmer vi att det inte blir det på söndag heller! Kvar nu är rutan, den har vi knappt kört alls så den är nog rökt ändå men vi får göra vad vi kan och hinner. Ska jobba på med apporteringen och inkallningarna också, resten lämnar vi och så får vi hoppas att vi har turen med oss också.

Ett plus med apporteringarna är att han nu liksom hoppar över den och greppar den på tillbakavägen, precis som vi har tränat. Det känns bra. Däremot flyttar han inte tassarna som vi har tränat på fjärret, när han blir ivrig så glömmer han det. Och ivrig blir han ju, min gosse, men det är också hans stora charm. Han ÄR en prins!

Igår glömde jag att ge Visa fil på lunchen, jag var så stressad. När jag kom ner i köket låg hon parkerad framför kylen. Undrans hur länge hon legat där..? Lillgumman, hon har just inget annat än mat i huvudet nu.

Islandstuppen gal som besatt nu, jag är livrädd att grannarna ska klaga. Jag har försökt att klaga till honom själv också, eftersom jag har lite svårt med koncentrationen när han går på så där. Men han bryr sig inte om vad hyresvärden tycker utan fortsätter med sitt galande. Har satt ut en annons om honom nu men anar ju att ingen vill ha honom. Synd, han är en otroligt snäll och trevlig (och fertil!) tupp. Det har ringt en kvinna ikväll men hon ville ha en mindre tupp. Det visade sig dock vara en riktig lyckträff för hon tar över en av mina tuppkycklingar av blandras. Det känns bra, de är så himla rara så de förtjänar ett bättre öde än att hamna i grytan.

Ena hedemorakycklingen blev dålig så hussen fick agera lieman. Tur att jag har honom! Nu är de bara tre men dem är jag inte ett dugg bekymrad över, de verkar otroligt pigga och livaktiga. Och söta, förstås...

Idefix fortsätter dejta, inget resultat än. Hoppas, hoppas... Igår var jag förbi Tizitas kennel i Norrfjärden och hälsade på hans lilla dotter Signe, 6 månader. Vilken spjuver! Hon var otroligt söt, jättefin färg, fin överlinje och ett väldigt näpet tikhuvud. Väligt bra storlek såg hon ut att få också. Full fart var det på lilla fröken, jag tror inte jag har ett snöre eller spänne på min jacka som hon inte hann smaka på. En liten illbatting! Men i det här huset gillar vi ju illbattingar. :) Tog några bilder, ingen av dem blev tyvärr riktigt bra men jag lägger in en här:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0