Valpar väntas

Nyss hemkommen från en resa söderut, först en blixtvisit till föräldrarna i Skövde och därefter en konferens över helgen. Hemma igen inser jag att Visa börjar bli tjock! Midjan har suddats ut och när hon ligger på sidan så syns magen ganska så tydligt. Inte mycket mer än tre veckor kvar nu tills innehållet ska titta ut, tiden går otroligt fort. Jag skulle behöva uppdatera hemsidan med info om den väntade valpkullen men det hinns inte riktigt med. Istället får jag skriva om det här så länge och kan lägga in en bild på den blivande modern. Tyvärr har jag också haft ett avhopp från kölistan, så om någon är intresserad av en valp från den väntade kullen bör det finnas en hygglig chans. I synnerhet vad gäller hanvalp...


Visa, fem år.

Igår föddes också en kull valpar efter Idefix på kennel Tizitas i Norrfjärden. Tre hanar och två tikar blev det, alla blenheim och alla vältecknade. Ganska rejäla små krabater var det också, med en valpvikt mellan 200 och 290 gram. När de blivit lite större ska vi försöka ta oss dit och kika men tills vidare så nöjer vi oss med att se bilder på de små underverken. En bild kommer här:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0