Jaktprovspremiär

Igår var det jaktprovspremiär för Melvins syster Vega med matte Marie. De har inte hunnit träna så mycket med vilt så matte var lite osäker. Provet började med två vattenmarkeringar som Vega klarade galant. Sedan var det dags för fältet. Vega blev lite tveksam vid en kanin, något hon bara apporterat ett par gånger tidigare. Hon valde att komma in utan kaninen och därmed fick hon en nolla. Men Marie rapporterade att hon var nöjd med insatsen, Vega hade gjort allt hon kunde och varit fast i skott och haft ett stabilt fotgående. Jag är stolt och glad över att de kommit till start, jag är övertygad om att de går till pris med lite mer träning. Bra jobbat, tjejer!

Här hemma händer inte så mycket. Zäta fick lite förhöjd feber i fredags kväll så då ringde jag jouren. De trodde kanske att valpen var på väg, men ingenting har kommit. Lite flytningar idag är allt. Zäta själv far omkring som ett jehu på promenaden, leker tafatt med Melvin och har inga funderingar på att pluppa ur sig något. I perioder kan hon vara lite orolig men mer än så blir det inte. Ska ringa in i morgon och se vad de säger, tror att jag vill visa upp henne ändå.

Visa känns däremot allt mer dräktig. Igår glömde jag ge henne hennes fillunch. Det får man inte göra! Plötsligt satt det en labradordam framför kylskåpet och stirrade uppfordrande på mig. "Har inte du glömt något?" Under dagens promenad insåg jag också att midjan börjar suddas ut så sakteliga. Det gör den i och för sig på matte också, men kanske av andra anledningar... ;o) Nej, jag tror nog att det blir valpar. Något ultraljud gör jag inte denna gång, det känns som om jag lika gärna kan satsa den femhundringen på lotto!

Idag har jag varit ute på klubben och stått i köket en sväng under lydnadstävlingarna. Katarina kom förbi en kortis med Jota så att jag fick se henne. Hon har verkligen blivit jättesöt och är otroligt fartig och framåt. Mycket energi och vilja också. En sådan vill jag också ha! Tack för att ni hann komma förbi och tack för trattisarna. Ni är toppen!

Här hemma däckar den ena efter den andra i förkylning. Igår kväll fick äldste sonen feber. Idag är det lillebrors tur och nu börjar även dottern känna sig hängig. Rena sjukstugan, med andra ord.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Tack för en underbar hund! : )

2010-10-11 @ 23:16:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0