Galet mycket jobb!

Förra veckan hade jag ett par lugna dagar. Tyvärr hade jag inte riktigt vett att njuta av dem och fort tog de slut. Mot slutet av veckan regnade det jobb över Marie igen, så nu har jag räddat flera veckor framöver! Bra med tanke på ekonomin förstås, men det blir nog inte mycket fixat inför julen i år heller. Tur att många julklappar redan är klara... :)

Idag var det kallt, -16 på morgonen. Jag har inte ens öppnat till hönshuset, de tyckte att gårdagens -8 var för mycket så att få ut dem i dubbla kylan kan jag nog glömma. Nu har de fått en värmelampa i sitt lilla hus så de har plusgrader och verkar tycka att det är ganska mysigt. Fast jag funderar lite över hur de sover därute, nu när det råder ständigt röd bordellbelysning. Någon som vet? Kan inte gärna släcka på natten, då blir det ju kallt.

Tog en långrunda med alla fem hundarna idag i strålande solsken. Lyckades tappa ett jaktkoppel på vägen så Melvin och jag fick knalla en extra runda. Han är en fenomenal sakletare, den hunden, och naturligtvis hittade han kopplet också. Förra veckan hittade han en borttappad nyckel åt en kille i byn. Duktig pojke!

Sparken har kommit fram också. Den är guld när det gäller att få fart på liten rultig labbedam! Det har varit en ganska seg vecka för henne, hon envisades i flera dagar med att försöka övertala mig om att det minsann borde serveras lunch åt i alla fall henne. Nu tycker jag att det har varit lite mer fart ute de senaste dagarna, så nu är det nog på väg att släppa. Svält råder för henne, mer eller mindre. Det är lightfoder och inga extramål som gäller!

Noskvalster har vi lyckats få också. Maya har snorklat lite av och till, jag misstänkte först ett grässtrå som kommit fel och när det kom tillbaka på nytt, skyllde vi på kylan. Men så började Idefix att snorkla och så nös Tutan och då lade jag ihop ett och ett... Bara att hosta upp nästan 900 spänn på medicin åt hela gänget! Nu märker jag skillnad på dem, tack och lov. Men som djurägare har man inga problem med penningplaceringar, den saken är klar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0