Spårpremiär

Så har vi gått årets första spår! Tog med Melvin och Visa upp i skogen i förmiddags, tanken var att hinna gå spåren innan det blev så varmt men det var runt 20-22 grader likafullt. Medan spåren låg till sig så tog vi en liten promenad. Melvin envisades med att försöka vinda in morsans spår, trots att vi höll behörigt avstånd. När det väl var hans tur så började han klockrent och jag bara njöt där bak i linan och funderade så smått på start i appellen. Första apporten var en boll, han plockade upp den och kom till mig. Duktig kille! Men där kom första stoppet! Hitta grejer var roligare än att spåra, så Melvin inledde istället träning av Finn Flest Föremål eller Spring Som Sjutton! Matte satte ner killen, försökte coola honom en smula och satte honom så på spåret igen. Han spårade i 30-40 m innan han tyckte att nej, ett stort sök är modellen! Då packade jag ihop det hela. Nu får vi backa bandet och försöka igen.

Visa hade fått ett längre spår med riktiga och fler apporter. Hon spårade som en liten gud och plockade upp apporterna fint, det hade vi ju lite bekymmer med ifjol men nu sitter det galant. Någon gång tyckte hon att den där lille pinnen, den kan jag ha i munnen medan jag spårar, men en harkling från matte fick henne att vända om och visa. Min kalaspingla!

Annars har det varit vidrigt varmt idag, 26 grader på skuggsidan! Idefix är tagen av värmen, Maya är inte lika påverkad. Labbeflickorna tycker att det är jobbigt men Melvin har inte tid att känna efter. Full fart framåt är hans modell, oavsett väder! Men för säkerhets skull ser han till att svalka sig i alla diken vi passerar när vi är ute. Ibland lägger han sig ner också så att han ska bli riktigt blöt. Jag kan väl säga att det inte alltid luktar parfym om killen...

Till sist en liten filmsnutt på Maya och Stina när de tränar. Den är tagen för ett par veckor sedan, när vi ännu hade snö på ängen. Det känns väldigt avlägset nu... http://www.youtube.com/watch?v=O-6yB2dXZZ4

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0