Hemma igen

Har tillbringat helgen i Stockholm, for ner redan på lördagsmorgonen för att se Vickes basketlag spela kvartsfinal i Bravo Cup i Solna. Lite skoj att se dem i andra sammanhang, lagen på hemmaplan börjar kännas ganska bekanta vid det här laget. Nu slog de Täby ganska enkelt i kvarten men sedan hade de fått stryk av Södertälje i semin. Södertälje vann sedan även finalen så det var rättvist, enligt Vicke.

Styrelsemöte på söndagen, otroligt inspirerande. Roligt också att få göra nya bekantskaper inom hunderiet. Det gav mig verkligen en kick och det behövdes, det är lite mycket annat just nu så jag behövde verkligen en energikick. Hann med lite shopping också innan flyget hem, det fanns två outlets alldeles vid hotellet så här har shoppats till hela familjen!

Tiden och orken vill inte riktigt räcka till just nu, det är lite mycket som händer. Det blir en del besök till sjukhuset nu framöver och det stjäl energi. Så jag har fattat beslutet att lämna mitt styrelseuppdrag i den lokala brukshundklubben, det finns inte tid och ork för två styrelseuppdrag som det ser ut just nu utan jag tvingas prioritera. Lite trist men så är det. Jag får komma igen när det har lugnat sig lite, det egna livet måste få gå före.

I fredags fick vi också veta att den andra tiken som Idefix parat hos kennel Tizitas gick tom. Man hade sett en valp på ultraljudsundersökningen men tydligen hade den tillbakabildats. Lite trist men vi försöker igen nästa löp.

Lilla Maya har börjat löpa flera veckor före tidtabellen och ställer till det ordentligt i planeringen. Stina och hon skulle ha tävlat agility i helgen men det blir inget av det nu. Nästa helg skulle hon gå kurs med Maya men nu går ju inte det heller. Det finns klara fördelar med hanhundar...

Jag letar febrilt efter en hane till Zäta. Just nu har jag massor med jobb, måste jobba som en galning fram till slutet av maj men sedan ska jag sätta mig och granska stamtavlor och fundera. Min ursprungsplan har spruckit så jag måste börja om och det känns lite tungt. Det är många som hör av sig och är intresserade av valp, det är ju vansinnigt skoj och jag känner att jag vill kunna berätta hur tankarna går. Men ni får vänta lite till på besked om hane!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0