Lite bilder i alla fall

Oj, oj, oj, jag hinner inte med att skriva här! Inte hinner jag fixa till filmer heller, jag satte mig igår men då tog batteriet i kameran slut. =( Typiskt. Nåja, ett par kompisar från klubben var här i söndags för att pussa på de små, så de tog lite bilder åt mig. Här kommer ett par bilder, fotograf Lennart Andersson:
Den största tiken.
Här sover den stora tiken. Lite kul bild, man kan vrida den och hon står. =)

Rosa tiken, alias Rumpan.
Här är Rosa, alias Rumpan. Lika pigg som hon ser ut!

Idefix är i förförartagen. Förra helgen var han iväg på en date med en blenheimtik, igår var det dags för nästa date, denna gång med en black&tan-tik från samma kennel. Killen är otroligt duktig på detta med att para, han fixar allt utan hjälp och är det inte dags, gör han heller ingen större ansträngning. Vi har ju lärt oss att Cavaliertikar kan göra en hel del ljud ;o) men flickan igår sa inte ett pip. Det hela gick galant, de satt ihop i närmare en halvtimme och vi hade förmodligen lika gärna kunnat gå och fika under tiden, men nu var vi med och övervakade hängningen. Men det känns roligt när det blir så bra, nu hoppas vi bara att det blir bra valpar också.

De små har fått nya leksaker idag. Jag har varit på Rusta och shoppat en prasslig kattunnel, en agilitytunnel och ett kattält. Såg framför mig hur de skulle krypa in i tältet och ligga där och mysa. I själva verket sög två stycken raskt tag i varsin pinne och gick åt varsitt håll... Jag fick rädda tältet, de ska få en chans till i morgon men annars får det nog bli till katten. Eller kanske Maya... Den prassliga tunneln har de också testat och den gjorde succé. Man kan skjuta den framför sig, dra omkring på den, springa igenom den och när man blir riktigt till sig så kan man också kissa i den. Kanske inte riktigt vad jag tänkte mig men den går att tvätta rent. De behövde verkligen få något nytt att ägna sig åt, de börjar tydligt att visa att köket (35 kvadratmeter, hyfsat stor valphage kan jag tycka) är för litet. The world is not enough, finns det inte en Bond-film som heter så? Kunde lika gärna vara en valpfilm...

Jag har också lagt ut tidningar i några strategiska hörn i köket och de är hyfsat duktiga på att gå dit och kissa, eller i alla fall i närheten av tidningen (typ just vid kanten). Dess värre kan de ju också tänka sig att apportera tidningarna, det är väl inte riktigt vad jag tänker mig. Men säkert prasslar det kul! Annars har de gillat en leksak som jag hastigt snitsade till, en gammal sportsocka med silkespapper i och så en knut på skaftet så att inte pappret kommer ut. Det prasslar skojigt när man bär på det!

Nu börjar det närma sig tid för att bestämma sig för vilken valp som ska stanna på halvfoder. Men jag har jordens vånda! Just som jag trodde att jag i alla fall ringat in några, spricker allt för att någon annan tik visar en jättetrevlig sida. Så jag kikar och våndas och vet snart varken ut eller in. Ska försöka få hjälp att fotografera dem endera dagen så att jag kan kika lite på bilder också, fast mest är det sättet som avgör. Problemet är ju att de är ett otroligt roligt och påhittigt litet gäng, så det är vansinnigt svårt att plocka ut någon. Visst finns det några som sticker ut på olika sätt, men också de som är väldigt jämntrevliga och mysiga. De är charmtroll allihop!

Kommentarer
Postat av: Vigdis

Vilken kul bild på den stora tiken!!

2010-03-16 @ 23:45:20
URL: http://www.vimsan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0