Veterinärbesök

Tutan har varit illamående i ett par dagar och när jag dessutom hittade några knölar på henne igår kväll, blev det ett besök till veterinär Maria idag för kontroll. Dess bättre fick Tutan komma med hem igen, hon är pigg och glad om än inte samma hund som för kanske ett halvår sedan. Nu får vi hålla koll på tumörerna - och på Tutans hälsoläge. Förhoppningsvis dröjer det innan hon blir dålig, men samtidigt påminns man om att ett hundliv är kort.

Annars är det ganska tomt här hemma nu när Idefix är utlånad. Tänk att det kan kännas tomt med fyra hundar och en katt i huset! Maya njöt dock ohämmat i morse - ingen konkurrens om bästa platsen i mattes säng och ingen som kom och väckte henne!

Jag upptäckte ikväll att jag bara har ätit halv dos av antibiotikan mot lunginflammationen. Kanske inte så konstigt att jag hostar en del än... Fattar inte hur jag har kunnat läsa så fel, jag har verkligen tittat på etiketten men plötsligt stod där något helt annat. Kan någon elak rackare ha varit där och ändrat? ;o)

I morgon ska Stina och jag iväg på Cavalierträff. Stina ska ha en liten agilityuppvisning med Maya. Skoj! Hoppas att vi får fint väder och får träffa trevliga människor och hundar. Funderar på om jag vågar ta med mig Melvin som en katt bland hermelinerna, så får han lite social träning också. Han skulle säkert tycka att det var kul, frågan är väl vad de andra hundarna tycker om att det dyker upp en stor svart kille...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0