Finputsade hundar

I morgon väntar vi fint besök så hundarna har fixats till lite. De små är badade och strumpade och de stora har fått svansar och klor klippta. I övrigt är väl inte de stora så mycket att visa upp - Melvin fäller, Visa är på väg in i päls och Tutan, tja hon är ju Tutan. Fast hon ser faktiskt bättre ut nu än som ung, så ibland leker jag med tanken att ställa henne som veteran i höst. Vi får se, om hon mår bra och är pigg så kanske. Då vankas det ju godis, det gillar hon!

Jag har världens träningsvärk efter gårdagens rensande i rabatten. Jag har ju en överrörlig rygg, så jag lyckas alltid stå med raka ben och böjd rygg när jag rensar. Det känns i lårens baksidor idag... Dessutom har jag en del knottbett efter gårdagen så benen är lätt svullna. Men det är inget mot de utslag som stackars Melvin har, inte minst på sina ädlare delar! Usch, vad vidriga de små krypen är! Nåväl, man brukar bara vara känslig i början så förhoppningsvis har både jag och hundarna gjort bort det nu.

Välan mycket jobb har ramlat in här just nu, väl tekniskt är det också så jag får slita rejält för att få till det. Men det är bara att jobba på, jag vill ju ha lön. Främmande i morgon och så loppis i trädgården på onsdag eftermiddag, full rulle med andra ord! Ska försöka komma igång med lite hundträning också i morgon, nu känns det som om rösten håller och hostan blir allt bättre, även om jag fortfarande hostar rejält.

Till helgen får vi också storfrämmande, då kommer Katarina och Danne upp och så ska vi passa lilla Jota. Det ser vi fram emot, inte minst Ludde som hade Jota som favvovalp. Jag är lite rädd att han förväntar sig en liten, knubbig labbevalp och inte det mer långbenta monster som jag har på känn kommer att virvla in i huset...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0