Jobb, jobb, jobb

Juli ifjol var en jobbintensiv månad och det verkar bli likadant i år. Nåväl, ska inte klaga, är man frilansande så blir man ju glad när jobben trillar in. :) Hoppas på en eller ett par lediga dagar tillsammans med familjen också. Inte för att vi har något skoj inplanerat utan mest för att jag känner ett skriande behov av att fixa med huset, som t.ex. måla fönster. Nåväl, idag regnar det så det går inte att måla i alla fall.

Atlas verkar ha minst ett nytt hem på gång. Jag vill skicka en stor KRAM och ett tack till Vigdis som har hjälpt mig.

De två stora barnen är hos mor- och farföräldrar på semester och kommer hem på onsdag kväll. Lille sonen fördriver en stor del av tiden med att spela fotboll. "Åh, vad det är roligt med fotboll" var något av det sista han sa innan han gick och lade sig igår. Igår spelade också hans lag sina första matcher. Det gick galant, de slog Svartbjörnsbyn med 2-1 och spelade oavgjort mot Bredåker, 1-1. Båda matcherna var en riktig höjdare att se, klart roligare än VM-matcherna framför TV:n.

Medan Stina är borta, är jag hundvakt åt hennes små. Idefix är väl så gasad. Uppenbarligen klarar han av att vara borta från matte hur bra som helst, men att matte är borta från honom är inte lika bra. Planerar en riktig långpromenad idag, i hopp om att gå honom lite trött.

Vill också passa på att gratulera Pernilla med duktige Storm, Zätas tillkommande. De har startat jaktprov på Bornholm i helgen och det gick alldeles lysande. Storm gick som tåget, men bytte ett vilt i farten på fältet så där rök första priset. Nåväl, en stark 2:a är inte fy skam, det heller.

Jag tränade lite tillsammans med Ny och husse/matte i torsdags. Måste säga att lilla Nysan är en frisk fläkt och en alldeles ljuvlig liten valp. Väldigt pigg och alert men än så länge utan tillstymmelse till stress. Just så som jag vill att de ska vara! Tanken är att vi"Huset Elliotar"  träffas och kör jaktträning varje torsdagkväll, på olika platser. Så hör av dig om du vill haka på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0