Fotboll och hundträning

Idag var det match mellan Avan/Bälinge och Unbyn på Unbyns fotbollsplan. Strålande vackert väder, bra publiksiffra och taggade fotbollsspelare. Ett himla kul evenemang, jag hoppas att det blir en årlig tradition. Barnen, Melvin och jag åkte dit för att heja på storebror. Melvin och jag hade ju varit där dagen innan och tränat tecken, så jag trodde att förväntningarna skulle vara hyfsat höga. Men killen var ganska cool - tills han fick syn på Bollen!!! Då tog han ett jämfotaskutt och var väl lite yster i några minuter, tills vi var överens om att vi båda var där som publik. Vi hade ett litet snack till när storebror gjorde inkast alldeles framför oss, den bollen tyckte Melvin att han kunde hämta. Men annars var han cool, hälsade på folk och grävde och var som vilken labbe som helst. Ska sluta fundera över hans tillgänglighet och bestämma mig för att den är OK.

I halvtid gick vi till vattnet och badade. Melvin är en nöjesbadare som kan simma omkring och dyka för sitt eget nöjes skull utan apport att hämta. Han verkligen njöt av att svalka sig i värmen.

Matchen slutade rättvist 3-3 och sedan var det damernas tur. Tyvärr ingen byakamp utan mixade lag, där Stina gjorde en insats som back och där hennes lag vann med 3-2 (tror jag). Vid det här laget började gossen ledsna lite, så vi varvade med lite fotgående och läggande under gång.

Ikväll har vi tränat på ängen igen. Platsliggning med störande apporter gick bra, träningen på att bara ta en apport likaså. Tränade också snabba upptag och även det är jag nöjd med. Körde sedan lite teckenträning på samma sätt som igår och idag hade han kalasfin fart. Sedan avslutade vi med ett litet lydnadspass och det gick också bra. Nu känns det som om allt utom ställande under gång sitter, men även det är på väg. Nu ska jag bara hitta ett lydnadsprov som inte krockar med någon av Stinas agilitytävlingar... Annars får jag kanske hoppas på att hon kan få åka med någon så löser det sig ändå. :) För nu är jag sugen på att komma ut på tävling med gossen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0