Äntligen lite bloggande!

Här har varit dåligt med nyheter på sistone, inte för att jag inte vill men för att jag inte hinner! Nu väller det jobb över mig igen, jag trälar och sliter och hinner inte med skojigheter alls. Som att träna hund... :( Lydnadsprovet vi anmält oss till hänger väldigt löst just nu, men i värsta fall så får vi ta nya tag senare i höst. Jag törs ju inte tacka nej till jobb heller nu när jag frilansar. Nåja, problemet är väl egentligen ganska angenämt, det finns de som inget jobb har så jag ska inte klaga.

Vi börjar med riktigt roliga nyheter. Idefix fick nytt hjärtintyg igår, vid 5 år och 7 månaders ålder. Inga som helst konstigheter med det lilla hjärtat! Det känns förstås otroligt skönt med tanke på ev väntade valpar och också väntande brudar. Nu är killen redo att ta emot! ;)

Fler skojigheter är att vi har blivit med höns. Sommarhönor var det först tänkt, när två vita och tilltufsade saker inhandlades från hönseri i närheten. Men nu är både mamma och barnen frälsta så planer finns på att isolera den oanvända lekstugan och ha den som vinterbostad. Inte kan vi kasta ut Babsan och Bettan! I synnerhet inte som vi får ett helt fantastiskt ägg varje morgon av Babsan. Nu har de båda blivit mindre reserverade också, det är nästan rörande att se dem stöka om på baksidan och njuta av livet på större yta, samtidigt som vi kommer ihåg hur de såg ut för bara någon vecka sedan. Aldrig mer ska jag köpa ägg från burhöns!

Lite trist är att Visas varböld på ena bakbenet verkar komma tillbaka var gång som jag trappar ner cortisonet. Nu ger jag upp och ska boka tid för veterinärbesök. Tyvärr är väl alla betrodda veterinärer på semester, så vi får vänta tills de är tillbaka. Min "pärla" törs jag inte sätta i händerna på okända... Hon verkar i alla fall pigg och glad men med karenstid och annat är jag rädd att hela säsongen kan ryka. Surt, sa räven...

Igår hade vi en liten Huset Elliot-träff här hemma. Hade hopp om att kunna samla hela den senaste kullen men tyvärr var det bara Jota och Ny som kunde komma av dem. De båda fick pröva på markeringar och början till linjetag på kråka och bisam. Fantastiskt att se deras fina fokusering, upptag och inlevereringar (OK då, lite snålt kanske vid själva avlämningen men det kan man väl förstå). För Jota var det viltpremiär och inte heller Ny har tagit särskilt mycket vilt men det märktes inte. Det gick hur bra som helst! Duktiga tjejer!

Medan de små fick apportera lite, gick Buster, Smilla, Zäta och Stella med familjer på långpromenad i skogen. alltid lika härligt att se labbar tillsammans i ett "släpp" så där, de funderar inte över tjafs och ledsamheter utan njuter av livet och kompisarna här och nu. Underbara hundar! Sedan träffades vi alla här hemma för lite knytis och hundprat. Tack alla för att ni kom!

Nu ser vi fram emot att det ska bli augusti och vi ska få fint besök av Pernilla och Storm. Hoppas, hoppas också att Zäta börjar löpa så att vi kan para samtidigt, det skulle vara så smidigt. Det ska också bli kul att få se den gule gossen live! :) Vi ser också med spänning fram emot att små Cavalier-valpar efter Idefix föds om sisådär 3-4 veckor. Stina planerar redan för ett eventuellt besök i valplådan... ;)

Kommentarer
Postat av: Marie igen

Glömde ju skriva en äcklig nyhet också. Tog en riktigt stor fästing i nacken på katten i morse. Det är årets tredje fästing på husets djur! Nu verkar de små krypen bli allt fler häruppe också. Urk!

2010-07-28 @ 01:29:30
Postat av: Ann-Sofi

Vad kul med höns! Det skulle jag också ha om jag hade haft möjlighet:)

2010-07-28 @ 11:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0