Helgen avklarad

Det ble ingen mer parning för Zäta och Storm, den lilla damen var måttligt road av friaren när vi försökte på fredagen. Med facit i hand skulle vi kanske ha prövat tidigare, men med tanke på att vi fick till en bra parning med rejäl hängning så känner jag mig inte särdeles orolig. Om 4-5 veckor bör vi se om jag har rätt...

Fredagens tävling gick hyfsat. Lille prinsen var väldigt knottbiten när jag tog ut honom ur bilen för att värma honom och var nog så stressad. Lärdom av detta blev - smörj in hunden ordentligt även när han sitter i bilen! Linförigheten var inte som den brukar, jag trampade honom redan på första steget, han var väldigt på men inte riktigt i kontakt med mig utan det blev mest ett enda slams. Sedan nollade han paradnumret läggande under gång men efter det jobbade han upp sig hyggligt. Inte alls sitt vanliga jag dock, han studsade inte in i fotposition som han brukar utan jag fick plocka och lirka med honom. Men vi fick ihop 168 p trots nollan och det är ju OK. Bäst var att han låg coolt på platsliggningen. Nu känner jag mig trygg med det momentet så nu går vi vidare mot klass 2 och så ska vi lägga lite krut på spåret och se om det kan bli en appellstart också. Han håller ihop huvudet allt bättre och är jätterolig att träna med, han är med på allt och satsar verkligen när vi tränar. Precis så som jag vill ha det!

Storm var sliten på lördagen, gjorde ett i mina ögon bra spårupptag (jag gillar hundar som har ett "sug" i spårandet) och fick hem alla pinnar utom en. Jag åkte hem på lördagseftermiddagen och såg därför inte dagens söktävling, där han var snubblande nära ett uppflytt till elitklassen. Jag tror och hoppas att Pernilla känner sig nöjd med norrlandsturnén.

Stina och Maya har tävlat agility och fick sin första pinne i hoppklass 1 igår. Hoppas de fortsätter plocka pinnar i jämn takt så här. :) De är duktiga, mina flickor! Efter tävlingarna hade Stina rejält ont i knäet, det känns trist. Vi väntar på tid för magnetröntgen men har fått meddelande om att det är minst 8 månaders kö. Man kan hålla sig för skratt...

Jag är taggad som sjutton nu så idag har Melvin och jag påbörjat träningen inför tvåan. Lite trassel med att förstå detta med att skifta ställning på stället, men själva skiftningen gjorde han snyggt med sättande bakåt. Började också inkallning med ställande och det var klockrent. Nya tag i morgon, ska försöka hinna spåra också då.

Ludde har spelat fotbollsmacth gånger två idag och har gjort sitt första mål. Behöver jag säga att han var stolt? Pappa och storebror var med och såg, medan jag var funkis på hemmaklubbens agilitytävling. Solen har lyst hela dagen och jag var som vanligt inte insmord, så nu kommer jag att ha en lysande röd nästipp i några dagar. Riktigt snofsigt...

Till sist ett stort GRATTIS till Cissi och Paysan som gjorde en kalaslydnad i elitklass på Malmenkampen. En snöplig miss på vittringsapporten, annars hade det varit SM-poäng. Nästa gång har ni dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0