Cavaliervalpar

Nu vet vi vad som bodde i Isas mage! Hela sex stycken kalasfina cavaliervalpar, fyra hanar och två tikar, alla vältecknade och välmående. Om någon känner någon som letar efter en blenheimhane med hjärtfriska, sunda linjer så kan ni tipsa om kennel Apricot. Bild på underverken syns nedan:



Idag har Idefix haft dambesök av Lucia från Norrfjärden. Det gick galant, killen vet vad han ska göra nu. Men jag anar ett problem... Han är ju en snabbtänkt rackare, så jag misstänker starkt att han snart kommer att förvänta sig att alla besökare har med sig en tjej till honom. Nåväl, det går väl över.

Ludde har haft fotbollsträning ikväll. Jag tog med de svarta, först gick vi en promenad och sedan tränade Melvin och jag lite lydnad. Inkallning med ställande på kort avstånd gick klockrent, körde sedan vanliga raka inkallningar utan minsta tendens till tempoväxling, skönt. Fritt följ med lite positioner gick också bra. Och så fjärren då... Han har fattat att han ska skifta på mitt kommando och tecken, men som vanligt gör han allt med stor entusiasm och engagemang så han studsar fullkomligen upp till sättande. Ibland är det så mycket studs under rumpan att han liksom studsar iväg bakåt eller i sidled. Rart men jag anar att det kan ge poängavdrag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0