Agility och flitiga fingrar

Ingen hundträning alls i Bälinge i helgen, igår var det den obligatoriska surströmmingsfesten med alla grannar på gatan så dagen fylldes av förberedelser. Kvällen blev som vanligt trevlig och Oscars utsågs nog till vinnare, tätt följd av Mannerströms. Idag har det varit lite sömnigt i huset, matte har inte orkat träna. Den svarte gossen har varit dålig i magen så det kändes som om en träningspaus var helt OK även för hans del.

Stina och Maysan har varit i Drängsmark på agilitytävling i dagarna två. Igår fick de med sig en pinne hem i agilityklass 1, en till nu så är de i klass 2. I hoppklassen hade de snabbaste tiden men ett litet missförstånd gav dem en vägran. Båda loppen räckte till 3:e placeringar. Idag fick de 5 fel på hinder i agility och landade ånyo på 3:e plats. I hoppklassen nollade de men var snöpliga ca 1 sekund ifrån den eftertraktade pinnen. Nåja, de är på g, pinne på varje tävling hittills och de är där och nosar hela tiden. Stina är taggad som tusan, nu vill hon ha mer! Morsan är förstås stolt som en tupp över sina duktiga tjejer.

Ni som känner mig vet att jag i perioder tycker om att sticka. Främst gillar jag att göra sådant som blir klart hyfsat snabbt - sockor, mössor, vantar osv. De egna barnen börjar ha vinterförrådet ganska så fullt, så nu tänkte jag pröva att sticka upp lite av det garn jag har samlat på mig och lägga ut alstren till försäljning. Jag har valt att göra en egen blogg för detta, ni hittar den här: http://flitigafingrar.bloggsida.se/okategoriserade/hej-varlden Än så länge inte så mycket men förhoppningsvis ska den fyllas på. Jag ska också länka från hemsidan nästa gång jag uppdaterar, vilket kan dröja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0