Första valpen har flyttat!

Idag har lilla Jota flyttat hem till Katarina i Matfors. De första rapporterna säger att resan gick galant, Jota sov sig igenom större delen av vägen. Nu är hon i full färd med att utforska sina nya revir. Jag blir alltid lika fascinerad över hur naturligt de kliver in i sina nya liv. Sedan tror jag inte att det gör saken sämre med en längre resa, då blir de tvungna att "bonda" med sin nya ägare.

Lill-husse snyftade en skvätt när Jota åkte. Hon har varit en av hans favoriter, alltid svansviftande, glad och påhittig. Fast känner jag lill-husse rätt så kommer han att snyfta lite över varje valp som åker, men fem minuter senare vara lika glad igen. Han är en djurvänlig själ, lille Ludde och han har tillbringat mycket tid med dessa valpar. Därför är jag ganska säker på att de kommer att tycka om barn, alla fem. Och katter...

Systrarna här hemma har varit ovanligt stillsamma efter det att Jota for. Det påverkar flocken när en medlem försvinner, det är tydligt. Pigge misstänker att de vilar sig i form inför ett grymt nattpass, jag hoppas innerligt att han har fel... Nu ikväll har de i alla fall härjat på en stund. Jag gjorde misstaget att lägga mig på mage på köksgolvet för att umgås lite med dem, men jag kom fort upp igen när någon tog en munfull av mitt hår och drog för fulla munnar. Jag fick en aning om hur det kan kännas att bli skalperad och det var inte skönt!

Melvin har umgåtts lite med systrarna i köket ikväll, fast egentligen tror jag att det mest var för att få vara nära mig. Han är för snäll, den gossen! De hoppar efter hans huvud och öron, de nosar på snoppen och försöker nog testa att dia och han bara står där och viftar på svansen. Hade jag varit han hade jag nog tappat tålamodet med dem, men han är bara glad. Fast han var ganska snabb med att lämna köket också när han fick chansen, så helt kul var det nog inte med småsyskonen ändå.

Hemsidan uppdateras inte så ofta nuförtiden, jag hinner helt enkelt inte. När valparna har åkt ska det förhoppningsvis bli mer ordning. Men under tiden får jag istället passa på att använda bloggen flitigare. Därför tänkte jag här också berätta att Idefix senaste valpkull idag blir tre veckor. De är då u. SE AGCh Cinema och e. LPI Gråsidingens Idefix. Båda föräldrarna har förstås alla intyg ua och bra hälsobakgrund. Det är tre valpar, två tikar och en hane, alla blenheim. En valp kan ev. fortfararande tingas, kontakta Anette Nordmark på [email protected] för mer information. Bild på föräldrarna syns här nedan.


Mini till vänster och Idefix till höger, lite närmare i bild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0