Cavaliervalpar

Idag har vi fått rapporter från både Ebba med Raya och Ragnhild med Tassa. Allt går bara bra för dem också. Om ni visste hur det gläder mig! Nu önskar jag alla valpköpare lycka till med de små och ser fram emot era rapporter och bilder. Och så småningom, när det har töat fram lite mer ute i skogen, ska vi se om vi inte kan försöka ses och träna lite några av oss.

Melvin och Visa har haft lilla julafton i köket idag. De har lekt med alla valpleksaker, burit på dem, haft dragkamp med dem och verkat ha hur kul som helst. Melvin är också nöjd över att åter kunna ligga på mina fötter när jag äter frukost. Min lille prins!

Stina och jag har haft lite valpabstinens idag, så vi åkte iväg och tittade på Idefix och Minis valpar, 3 1/2 vecka gamla. Otroligt söta små varelser! Lite bilder kommer här!


Här syns de alla tre. Hanvalpen i mitten är ännu otingad. :)


De båda tikvalparna. En stannar hos mamma Mini, den andra är tingad.


Flickorna busar.


En bild på den lille killen.

Ikväll var det dags för basketträning för Ludde igen. Jag tog med hundarna till Avan för att först gå en promenad och sedan träna lite lydnad medan jag väntade. Melvin var helt i gasen, som vanligt, och tyckte att det var jättekul att träna. Vi jobbar på med läggande under gång nu. Jag försöker få farbror att förstå att man inte ska ta två jämfotahopp innan man lägger sig ner med ett pladask. Han kan landa precis var som helst, helt beroende på var de där första skutten för honom någonstans! Jag har aldrig varit med om något liknande... Nu har jag backat bandet och försöker få till lägganden direkt och rakt, för att se om det hjälper.

Visa var också laddad och viftade förstås massvis på svansen. Jag tyckte att hon hade lite låg tyngdpunkt på det fria följet men hon tassade med fantastiskt bra. Så insåg jag - hon tror att det är läggande under gång! Hon var liksom beredd att lägga sig hela tiden, därav den låga hållningen! Bortsett från det gick det bra, vi körde raka inkallningar och inkallning med ställande och det fungerade (liiite lång stoppsträcka kanske men hyfsat OK ändå) och så körde vi fjärr (kalas!). Fria följet gick bra och faktiskt både ställande och läggande också. Nu ska vi testa lite rutan också och se hur det går, förhoppningsvis minns hon även det så att vi kan ge oss i kast med den där eländiga lydnadstvåan igen. Och då ska matte inte klanta till det!!!

Tutan fick också träna. Det var kanske ingen av hennes bättre framträdanden, det märks ganska tydligt nu att det som driver Tutan inte längre är viljan att träna utan viljan att få godis. Det är stressigt, det är ofokuserat och går mest ut på en sak - GODIS!!! Men hon fick i alla fall vara med, det är ju huvudsaken för henne numera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0