Besiktning ua och nytt hjärtintyg

Så var alla valpar besiktigade utan anmärkning. Det hela gick fantastiskt smidigt, trots att det bara var andra gången i livet som de var uppe på bordet så tog de det som den naturligaste sak i världen att stå där och bli lyssnade på och granskade. Spruta och ID-märkning var också helt OK, lilla Pi pep till lite när chippet kom men annars tog de det med jämnmod alla fem. De är ett väldigt trevligt litet gäng! Men de är också uppfinningsrika, aktiva och fartiga, så nu börjar det kännas ganska skönt att flytten närmar sig. Jota far först, hon ska hela vägen ner till Matfors. Det blir lite deppigt att skicka iväg dem, men alla kommer att få det kalasbra och då känns det samtidigt skönt att de nu ska få börja sina egna liv. Livet här hemma räcker inte till längre, de börjar vidga sina vyer alltmer och är klara för flytt.

Maya har också fått sitt hjärta kollat och det slog rent och klart. Även om jag inte hade väntat mig något annat, är det alltid lika skönt att få det bekräftat.

Ikväll är det lite pyssel med att fixa i ordning allt som ska skickas med Jota - papper, fäll med mammalukt, visselpipa mm. Hela veckan kommer att ramla på i samma mönster, det är skönt att de åker en eller två i taget så att jag slipper stressa. Det är mycket att komma ihåg och hålla ordning på. Det är också alltid lite vemodigt så här, den sista kvällen med gänget. Mest troligt ses de ju aldrig samtidigt igen, alla fem. Fast den enda som funderar i de banorna är ju jag. =) För dem börjar nu det stora äventyret tillsammans med sina nya ägare! Jag kan bara önska er alla lycka till och hoppas att ni ska trivas tillsammans med era nya kamrater. Vi har i alla fall trivts med att få ha dem här hos oss under dessa åtta veckor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0