Mindre än en vecka kvar

Nu är det mindre än en vecka kvar. Ila är stor, går allt väl så finns det risk för tvåsiffrigt antal, befarar jag. Hon har det jobbigt nu, Ilagumman. Det trycker på så hon vill ofta ut för att uträtta behov. Nu sover jag på soffan nere så att hon kan väcka mig om det behövs. Hon och alla de andra djuren... Jag har inte haft hjärta att stoppa grabbarna i köket den gångna natten, delvis också för att Ila ska kunna välja sovplats fritt. Men det får bli ändring på det till natten, jag vill inte bli väckt för att klia någons haka en stund. 
 
 
I natt har jag hostat också, i dessa tider känns det ju mindre bra. Jag fattar inte var jag skulle ha snappat upp något coronavirus utan hoppas på en vanlig bonnförkylning. Men vi tar det säkra före det osäkra, idag tar husse ut grabbarna och jag tar det ännu lugnare än annars.
 
I dessa tider gäller det å ena sidan att hålla avstånd, men samtidigt att hålla lokala aktörer under armarna så gott det går. Pigge vågade sig in på stan igår för att köpa ett par Icebugs och så köpte vi en pizzapåse från Café Lavache. Deras påsar är fantastiskt goda och prisvärda, detta var en av de godare pizzor jag har ätit. Rekommenderas! Bli en #localhero du också och stötta butiker och restauranger i ditt närområde om du vill att de ska finnas kvar.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0