Det drar ihop sig

Nu närmar vi oss valpning. Det är alltid lika spännande och pirrigt i magen. Snart, snart vet vi vad som gömmer sig i Ahimsas mage!
 
 
 
Jag tror aldrig att jag har fått så många mail om sommarkvällar som den här gången. Ett par i veckan, tror jag, de senaste veckorna. Och nej, vi planerar inga sommarvalpar. Vi har en liten uppfödning med få hundar, vill man ha en valp här så får man nappa på de kullar som kommer och lösa semestern. För mig är det lite ett mått på verkligt intresse, man har hittat en uppfödare och en kombination som man verkligen tror på och då löser man resten. Om tiden är den viktigaste faktorn i ett hundköp,  en kompis som man förhoppningsvis ska ha i 10-15 år framåt, ja då riskerar man att vara ute på farligt vatten.
 
Kylan har oss i ett fast grepp, termometern ligger envist runt 20 minusgrader eller mer. Idag har det varit fantastiskt vackert, synd bara att det ska vara så kallt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0