Adressändring!

Småttingarna har flyttat. Ny adress är köket. Där blev det premiär för valphage, tidigare har jag flyttat med lådan och så har de utgått från den. Men den  här gången testar vi en valphage för att begränsa framfaryen initialt. Det fungerar bra så här långt.
 
 
 Vi testar också det här med att få dem att gå på låda. Det funkar lysande - not. Först hade jag lättströ men fick strö överallt. Nu testar vi istället pellets. Jag lyfter nyvakna valpar i lådan, de kravlar ur och kissar på tidningen. Jag tror nästan att de driver med mig.
 
 
De har fått börja äta vanlig mat. Först klassikern rå köttfärs, nu RC Starter mousse blandat med lite välling. De äter bra - med hela kroppen!
 
 
 
Tänderna har inte kommit än men det hindrar dem inte från att försöka bita i varandra - och i mig.
 
 
Alldeles normala labbevalpar, med andra ord. Nyfikna, sociala och trevliga så här långt. Jag är väldigt glad i dem och glad att jag fick låna Ahimsa, som är en väldigt lugn och harmonisk liten mamma. Det är en bra grund för en valpkull och underlättar dessutom det egna arbetet. 
 
Slutligen kan jag meddela att alla valpar är tingade. Jag har också fått flera förfrågningar om man kan få komma hit och fira sin födelsedag genom att klappa mina valpar. En otroligt märklig frågeställning, kan jag tycka. Jag och min familj bor här. Det är vårt hem, inte någon form av nöjesattraktion. Så nej, man kan inte komma hit och klappa valpar om man inte känner oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0