Tomtar på loftet?

Har fått svar på min ct, där hittade de inget konstigt. Tack och lov, ska kanske tilläggas. I måndags fick jag lämna 8 rör med blod inför besöket på hematologen i nästa vecka. Det kanske är därför jag är så trött, jag börjar vara blodfattig..? ;)
 
Om man ska se något positivt med detta så här hundpromenaderna mer innehåll. Förut gick vi, möjligen gjorde vi någon kontaktövning eller lite fortgående. Nu tänker jag igenom varje runda. Kan vi gå någonstans där vi inte går så ofta och få lite nya dofter i näsan? Kan vi göra ett godissök? Dog parkour? Kan jag köra linjerat med Ila? Markeringar? Minnesträning? 
 
Idag såg jag ett avsnitt Cesar Millan på tv. Man kan säkert tycka mycket om honom, och ännu mer om amerikansk hundhållning. Men där finns guldkorn. Idag pratade han om energier och man såg matsituationen i hans flock. Det fick mig att tänka på energierna här när det vankas mat... Så idag körde jag en ny strategi, jag tog skålarna och satte mig på golvet. Ivriga hundar blev frustrerade hundar, blev konfunderade hundar och till sist lite uppgivna hundar. När den där sucken kom, då serverades maten. Samma sak med tuggben nu ikväll. Jag tror att de tycker att detta är himla onödigt, men min förhoppning är att kunna dämpa stressen. Vi får se. Om inte annat så är det ännu en aktivitet, eller ska man kanske kalla det för en passivitet?
 
Nu något helt annat. Jag följer Hundstallet på Instagram. Hjärtat nästan brister ibland när jag läser om en del hundar, som långsittaren Björne. I väntan på beslut om sjukpenning (man har inte lyckats fastställa min sgi än efter tre veckor så jag får nog vara glad om jag får pengar till jul - OM jag får pengar!) är tyvärr min möjlighet till ekonomiska bidrag till Hundstallet lite begränsad, jag måste hålla i slantarna. Däremot har jag just nu väldigt mycket tid för stickning. Och jag gillar julen. Alltså stickar och tovar jag små tomtar, ungefär en decimeter höga. Om intresse finns så tänkte jag att jag kan sticka och sälja. Jag tänker mig 25 kr/styck plus frakt, där 15 kr går till Hundstallet och resten till garnkostnad. En egen liten insamling som kan redovisas här. Skicka ett mail om ni är intresserade. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0