Kennelträff/familjedag

Här har det stått absolut stilla de senaste veckorna. Ska försöka skärpa till mig där. Jag har verkligen haft semester. Dels har vi varit i Skottland några dagar, bara käre maken och jag, och verkligen njutit av omgivningar och ledighet. En resa som verkligen gav mersmak, vi funderar redan på när vi ska kunna åka tillbaka. Så fantastisk natur och så underbart trevliga människor! Jag har sagt det förut och jag säger det igen, man behöver inte åka till något annat land än Storbritannien på semester! Skulle möjligen vara Irland då.
 
 
Och alldeles nyss kom jag hem från några dagar hos föräldrarna i södern. Men nu är jag hemma och på plats och njuter av de två sista veckornas ledighet innan jobbet väntar. Det ska bli spännande, det med, med nytt jobb och nya rutiner och med kända, omtyckta kollegor. Det blir en bra höst.
 
På söndag planerar jag en liten kenneldag i all enkelhet. Det blir en kortare tipsrunda med lite priser, det blir fika i trädgården och det blir träning på ängen - lydnad, rallylydnad och kanske ringträning, allt efter era önskemål. Vi börjar klockan 13, skulle det regna så ställer vi in. Välkomna är alla med hund från Huset Elliot eller med valp efter Idefix. Anmälan vill jag ha senast torsdag så att jag vet hur många vi blir. Hör av dig på mail: marie(at)huset-elliot.com eller ring mig på mobilen.
 
Ännu ett röntgenresultat har kommit på senaste labbekullen. Denna gång är det Elliot, alias Huset Elliots Pondus, som röntgats med HD grad A och armbågar 0 samt också ögonlysts ua. Grattis till ägarna Mats och Katarina och stort tack för att ni undersökt honom!
 
Tävlingsresultat har också ramlat in. Duktiga Ragnhild och Tassa har erhållit LP1 samt är godkända i lägre klass spår. Hurra för er!
 
Idefix valpar på kennel Vivistugan blir åtta veckor till helgen. Tiden flyger fram! Innan jag åkte söderut till föräldrarna så hälsade vi på och tog några bilder. Som små karameller är de!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0