Underbara lilla Doris!

Doris är en helt galen och alldeles underbar liten hund. Man kan bli gråhårig av alla hennes påhitt men man måste bara älska henne. Roligare hund tror jag inte finns, inte sötare heller. Doris är hundvärldens Houdini, hon tar sig igenom några av husets grindar och där hon inte tar sig igenom, som grinden till övervåningen, där går hon emellan vid trappräcket istället. Man får inte vara dum, säger Doris.
 
Doris är också en liten hund med väldigt mycket spring i benen och en enorm jaktlust. Ser Doris en fågel så blir hon alldeles stel. Ändå kan matte ha Doris lös i skogen, hon har nämligen en helt fantastisk inkallning, vänder på en femöring och kommer i en rasande fart med de stora öronen flaxande så att man nästan tror att hon ska lätta från backen. Elaka tungor gör gällande att inkallning är allt Doris kan men det lyssnar vi inte på. Med en sjysst inkallning kan man komma långt!
 
Doris är en påhittig liten hund. Strumpor försvinner här i huset, Doris går och plockar dem i tvättkorgarna och stoppar dem på ställen där hon tycker att de ska vara. En del hittas, en del dyker aldrig upp igen. Vi skyller på strumpmonstret i tvättmaskinen. En sådan där plastboll att hälla tvättmedel i har också försvunnit, vi tror att den finns någonstans i tv-rummet men än har vi inte hittat den. Hennes senaste påhitt är att plocka läskflaskor från ett flak som står i tvättstugan. Hon lirkar loss dem ur plasten, tar dem till hundsängen och skalar av etiketten. Flaskan lämnar hon helt intakt. 
 
Doris är mammas flicka. Hon vill gärna dela min huvudkudde eller sitta i mitt knä och gärna trycka sitt lilla huvud mot min axel eller in i min halsgrop. Andra människor är OK men matte är bäst. 
 
Om Morris är min prins så är Doris en sann prinsessa. Utom i vissa lägen men dem går vi inte in på här. Nu ska vi försöka ta tag i lydnadsträningen och se om vi kan få till något så småningom. Intelligensen är det inget fel på, inte samarbetsviljan heller. Det gäller bara att koordinera kroppen lite så att inte alla fyra tassarna är i luften samtidigt precis hela tiden. Det ska vi nog få till, lill-snoris och jag. 
 
 
Till sist en film. Det är ju fotbolls-VM nu, det har väl ingen missat? Nej, inte Doris heller.
 
https://www.dropbox.com/s/0f2rh4j1o2mnw7k/2014-06-13%2017.26.26.mp4
 
 

Kommentarer
Postat av: Katarina

SötDoris!
Om man får titta på henne blir fotboll helt plötsligt roligt att se! 😉

2014-06-24 @ 22:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0