Kallt om näsan

Igår visade termometern -29 grader. Nästan så att man fryser innan man ens har stoppat ut näsan. Insåg att rundan skulle bli kort och stod inför valet täcke eller inte. Valde inte, trots att det kan låta konstigt. Men Visa uträttar inga behov om hon inte absolut måste när hon har täcke på sig så jag tänkte att utan täcke finns det i alla fall en chans. Och det fungerade. hon och Morris köldkrampade lite, Melvin och Doris hinner inte känna efter. Idefix, den lille stackaren, är ju väldigt bra på att känna efter och även på att uttrycka sina känslor. Så jag mötte en Stina med Idefix i famnen när jag gick ut på min pytterunda och de var på väg hem. Köldkramp är inget att leka med, hälsar han.
 
Idag visade termometern "bara" -25 så idag tog vi faktiskt vår vanliga runda, helt utan köldkrampande. Fast lite frostnupna blev vi allt.
 
 
 
I fredags körde jag hem Raya till Byske. Tänkte ta några bilder på henne innan hon åkte hem. Tyvärr ville inte mobilkameran samarbeta i det kalla vädret (då bara -20...) så alla bilder blev suddiga. Detta var det bästa jag lyckades få till:
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0