Kloklippning mm

Igår blev valparna tre veckor. Tiden flyger fram, nu närmar sig de roliga men ack, så jobbiga veckorna. Nu är de avmaskade för första gången, får börja äta mat så smått och idag klipper vi klorna för första gången också. Hela 32 små tassar, tänk på det om ni tycker att det är jobbigt att klippa på en hund. ;)



Jag har också anmält hundar till utställning. Det känns som en mindre evighet sedan sist. Däremot ska jag inte ställa själv, det är samma helg som jag levererar valpar. Stina ska åka och agera handler. Spännande!

Roliga nyheter är också att det verkar bli valpar efter Idefix om några veckor. Det glädjer mig oerhört, det känns så kul att han fortfarande är fertil och att han får bidra med sin goda hälsa. Mer info kommer när de är födda.

Om någon letar labbevalp så vill jag tipsa om min goda vän Vigdis, kennel Vimsans, som väntar valpar i påsk.

Till sist ett filmtips. Dokumentären De dansande andarnas skog, gjord av min syssling. Se den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0