Det där med unika besökare...

Min blogg för statistik över antal unika besökare per dag och hur många sidor de besöker. Det brukar pendla mellan tio och tjugo besökare per dag. Men idag har det fantastiska hänt - jag har både 12 och 0 unika besökare på samma dag! Hur är det möjligt? Det är som man säger, allt går att fixa till med statistik...
 
Övriga familjen är iväg på träning av olika de slag. Själv tränar jag tålamodet. Jag nystar garn som lill-snorisen (i sina bästa stunder heter hon Doris och är en prinsessliknande liten valp) har nystat på sitt alldeles eget lilla vis, det vill säga till ett sjuttongubbarstrassel. Naturligtvis valde hon två grå nystan också som hon så elegant gjorde en härva (bokstavligen) av. Så nu nystar jag och muttrar för mig själv. Tur att hon sover sött i hundsängen där nere, det lilla spektaklet. Och tur att hon är söt...
 
Börjar ha en klump i magen, bara en vecka kvar tills dottern flyttar till Stockholm nu. Visserligen bara tillfälligt (sju veckor) och visserligen ska hon bo hos min faster och jag ska åka ner och hälsa på minst en gång, men i alla fall. Nästa söndag flyger vi ner och på måndag kväll flyger jag upp igen. Ensam. Jag som storgrinade när hon for till England på språkresa ensam i två veckor förra sommaren, hur i hela friden ska jag överleva detta? Men det är jordens grej för henne, hon ska göra praktik på en restaurang som drivs av mästerkocken Marcus. Hon är väldigt förväntansfull och jag tycker också att det är en himla kul grej. Men mammahjärtat är tungt. Funderar på om jag ska tröstshoppa något garn den där måndagen i Stockholm medan jag väntar på att hon gör sin första praktikdag. Har ni något tips på en skojig garnaffär så får ni gärna hojta.
 
Har blrjat sticka på en Ishbel som ska vara present till ovan nämna faster som fyller jämna just idag. Fast jag har ingen bild på den, den kommer en annan gång. Istället kommer en bild på den lilla odågan, stjälpredan Doris. Tagen för en månad sedan, så här grönt och fint har vi tyvärr inte nu. Inte vitt heller utan någon sorts slask. Inget väder för en prinsessa, hälsar Doris.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0