Bara regn hos mig...

Så fint det var när marken var frusen och det låg pyttelite vitt på den! Och så skönt det var med rena hundtassar efter varje promenad! Men säg det lycka som varar för evigt, idag regnar det och vi har plusgrader. I Norrbotten. I slutet av oktober. Ur led är tiden.
 
Regn är inget väder för en prinsessa, hälsar Doris. Hon funderar allvarligt på om man inte skulle kunna få utföra sina behov på bron sådana dagar, under taket. Det krävdes övertalning för att få med henne på dagens promenad. När hon väl är besegrad, skuttar hon på som vanligt och far runt som ett jehu. Men som sagt, det krävdes övertalning.
 
Mina hundar är rasister. De umgås helst med likasinnade och gör klar skillnad på svarta och fläckiga. Alla utom Visa egentligen, hon umgås vänligt över gränserna. Melvin leker numera gärna med Doris och ligger ofta på golvet och bjuder in till lek. Och jo, han sover med Morris. Men att ligga mitt i högen i hundsängen som Visa gör, nej, så lågt sänker han sig inte.
 
 
Jag hoppas få klart med hane till den planerade labbekullen i vår inom några veckor nu, jag inväntar svar på hälsotester. Glädjande är att flera "gamla" valpköpare vill ha valp ur kommande kull. Det tycker jag är jätteskoj, det känns som ett bra kvitto på det jag gör. Nu börjar intresselistan för valp att fyllas på och jag drar snart streck för tikvalp i alla fall, för hanvalp ser det lite bättre ut. Så fort jag har klart med hane så lägger jag ut det på hemsidan - om jag bara minns koden... =)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0