Sakta faller bitarna på plats

Nu börjar det röra på sig på alla plan! Jag har bestämt mig för att dra ett streck i väntelistan på Mayavalp tills de är ute, nu har jag ett lagom gäng med trevliga personer som är sugna på en liten fläckig kompis och för att inte riskera att göra många besvikna så väntar vi nu tills de är födda. Det är knappast mer än en vecka dit.
 
Jag har också etablerat kontakt med en hanhundsägare i mitt sökande efter partner till Raya. Det är en hund jag tittat på förr och suktat efter och där klockan börjar klämta, men än är inte alla bitar på plats så ni får vänta lite till på information. Det är lite hälsokollar som ska till först.
 
Maya och jag har invigt den tänkta valplådan. Vi gör som förra gången, vi kör på en sådan där stor plastbalja till hundsäng som labbarna har, med raka kanter och mjukt bäddat. Den står nu redo bredvid min säng och vi provlåg i den idag. Maya fattade inte riktigt vitsen med att ligga där men om matte kliade på magen så OK då.
 
 
Annars har Maya hört talas om att man ska kolhydratladda innan fysiskt krävande insatser så hon tycker att vi ska satsa på det istället för på sådana här fjanterier. Mat is da shit, hälsar hon! 
 
Matte har gjort en fysisk insats idag. Joggning är ju utesluten för min del, pajade benhinnor och knän sätter stopp. Så idag blev det stavgång i de där skorna med rundad sula som jag köpte ifjol, tillsammans med lite motionscykel efteråt. Visa tyckte nog att vi kunde ha lämnat stavarna hemma och gått i lite mer maklig takt i värmen. På hemvägen kände hon sig nödgad att ta ett svalkande dikesbad, premiär för hennes del. Melvin gjorde henne sällskap men för honom handlar det om så gott som dagliga dopp. Man blir glad av att se dem skutta omkring i diket så att det skvätter. Morris var däremot skeptisk och skuttade hellre på vägen vid sidan om.
 
Ikväll blir det lydnadsträning i Avan igen, sista gången på ett tag för min del. Har tänkt försöka visa lydnadsettans moment med Melvin, få se hur det går...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0