Äter, sover och växer

Det råder ett stilla lugn över valplådan. De små äter, sover och växer och verkar förnöjda med tillvaron. De är starka och livsdugliga, kommer de lite längre från mamma och syskonen så är de som små målsökande projektiler och är snabbt tillbaka. De riktigt häver sig upp på frambenen och tar sig fram, fascinerande att kunna orientera så trots att man varken ser eller hör. Jag som inte ens kan orientera om jag får en karta i handen...
 
Det vi inte riktigt gillar, Maya och jag, är värmen. Igår flåsade hon något alldeles kopiöst, jag kollade tempen stup i kvarten men nej. Vårt sovrum blir väldigt varmt, speciellt fram på dagen, så idag har vi flyttat till gäst-/arbetsrummet istället. Maya är lite skeptisk till det arrangemanget, det var tidigare Vickes rum och då var inga hundar välkomna dit så ska vi verkligen vara där nu..? Jag får därför agera sällskapsdam så gott som hela tiden och känner mig nästan som en barnmorska på riktigt. Nu brukar jag väl ändå hålla ganska mycket koll de första dagarna men kanske blir det lite extra nu tills hon har vant sig vid nymodigheterna. 
 
Fascinerande med valpar, så små och hjälplösa nu men om åtta veckor så kommer de att vara små ligister. Vem kan tro det om de här små liven?
 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Vad härligt att se fyra trinda, blanka, sussande sötnosar. Jag är så avundsjuk, för här blir det som vanligt inga småtroll. Jag får väl komma och snusa på dem om några veckor.
Grattis och kram från Marianne

2013-05-29 @ 17:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0