Min egen mat- och sovklocka

Den tecknade seriefiguren Bamse och jag har något gemensamt. Inte så att jag somnar i tid och otid eller är en särdeles uppfinningsrik person. Nej, men vi har båda vår egen mat- och sovklocka! Min egen är av modellen Morris, trefärgad och tämligen påträngande när det är dags. Förvånansvärt punktlig också, måste jag säga. Mat ska serveras senast kl 9 på morgonen och för säkerhets skull påminner man matte ett tag innan. När labbarnas kulor läggs i blöt, hinner de knappt landa i skålen förrän larmet drar igång, i början lite dovt för att sedan stegras allt mer. Samma sak med promenaden. Förmiddagsrundan ska ske klockan 10 prick (ja, vi har så klart varit ute och morgonkissat innan dess), alla avvikelser påtalas ljudligt så att inte matte ska få för sig att jobba lite längre. Ibland kan det vara en smula irriterande, det medges, men oftast är det bra. Det gör ju att jag måste lyfta rumpan från skrivbordsstolen med jämna mellanrum och inte riskerar att bli stel och få ont i kroppen!
 
Kan också meddela att Maya nu börjat löpa så nu är planeringen i full gång. Håll nu tummarna för att allt går planenligt och att vi får valpar här i huset någon gång i slutet av maj! Lagom stora, lagom många, lagom fördelning och lagom teckning, kan man önska sig det? 
 
Slutligen - om någon undrar över varför hemsidan inte är uppdaterad på en mindre evighet så är det inte för att jag inte vill. Men i mitt byte av dator försvann programmet jag använder och nu väntar jag på att datoransvarig ska få tid över att kolla hur man lämpligen fixar till detta. Till dess kommer jag dess värre inte åt hemsidan, inte mycket att göra åt det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0