Raya hämtad

Vilken dag och än är den inte slut! Har åkt till Byske för att hämta hem liten Raya, vidare till Skellefteå för att ta progesteronprov eftersom Raya visat väldigt intresse för sin kastrerade kompis idag och så tillbaka till Luleå. Progesteronprovet var dock lågt så än är det inte dags, vi tar ett nytt på fredag. 
 
Raya är en cool tjej, hoppade in i min bil och svansade med mig på Skellefteås gator som om vi hängt ihop hela livet. Vänligt viftande inne på kliniken trots att hon aldrig varit där. En ful liten blandras lät illa och då morrade hon och gav onda ögat men med all rätt. Lite läskigt var det höj- och sänkbara bordet men då höll jag lite i henne, hon lade huvudet på min axel och bestämde att det var OK. Så fort hon var nere från bordet så satte hon igång att utforska deras hyllor, skrymslen och vrår. Jag upplever henne som cool och väldigt nyfiken, väldigt lättsam att ha runt sig och väldigt lyhörd. Väldigt lik sin mamma Visa faktiskt. Det syns på bilden här också, tagen i en tafflig vinkel så hon ser väldigt spindelbent ut. Ska försöka ta hjälp av Stina så att jag kan få till lite bättre bilder.
 
 
Här hemma blev hennes svarta släktingar överlyckliga över besöket och kastade sig över henne så då var hon lite liten ett tag men det är ju bara klokt. Sedan fick jag för mig att ta ett släktfoto och det gick ju himla bra...
 
 
Nu är det bara att invänta resan mot Finland. Ser så fram emot den här kombinationen, får med den in massor med bra dualhundar i stamtavlan. Vad sägs om farfar FinUch Upwards Goodwill Gunnar, med 2:a ökl jakt och 2:a elitklass lydnad, farfarsfar NordUCh mm Cassatas Fantom Ferdinand med 1:a ökl jakt, farfarsmor FinUch SUCh FinVCh FinJCh Upwards Amanda som i sin tur är efter multich Biggas Ynga, farmorsfar FinUCh Palabra's Keep On Movin' med 1:a nkl jakt m.fl? Det känns otroligt spännande, hoppas nu bara att resa och parning går bra också när det väl är dags.
 
Här hemma fick småttingarna komma ut på gräsmattan en stund idag när det var så himla varmt. Vi körde en liten picknick:
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0